Art_Vandalay Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Har fått et problem med bildene jeg tar med mitt EOS400d. På veldig mørke områder av bildet blir det masse masse gule, røde, blå, og lilla prikker, når bildet vises i ZoomBrowser og Windows Faks- og Bildebehanding. "Digitale" prikker. Prikkene vises ikke i Firefox på min PC, eller noen andre programmer på andres PCer. Noen tips? Skjønner ingen verdens ting av det her. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det høres ut som hot pixels, men det kan også være andre ting. For eksempel hvis du spiller en video på maskinen så kan det oppstå sånne defekter i de mørke delen av bildet men det påvirker bare fremvisningen. Du må poste et bilde, ellers kan vi ikke avgjøre hva det er. Lenke til kommentar
Art_Vandalay Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Tok bilde av et bilde på skjermen nå, så det er sikkert at alle får det frem. Hadde forresten ikke dette problemet de første ukene jeg hadde kameraet. Kommet nå siste uken, syns også at det blir verre og verre. Lenke til kommentar
skolber Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kan det være "The Hot Pixel Devil". Bildebrikken som er gått føyken? Lenke til kommentar
Art_Vandalay Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Bør ikke de vare lenger enn 5 uker? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det ser mer ut som et overlay, at bildebrikken legger et annet bilde på mørke piksler av visse verdier. Det er sånn video vises i et vindu, vinduet fylles med en mørk farve og videochipen legger inn videoen i det området. Sjekk om du har en mediaavspiller kjørende i bakgrunnen. VLC er for eksempel kronisk med å henge istedet for å avslutte. Hvis du flytter på vinduet med bildet i så ser du fort om farvene følger med bildet eller ikke. Post orginalbildet sånn at vi kan se om det er noe feil på det. Lenke til kommentar
Art_Vandalay Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Fulgte ikke bildet. De fleste prikkene forsvinner hvis jeg zoomer et par hakk. Legger ved to bilder, begge befengt med prikker på min PC. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det er i allefall ingenting i veien med bildene eller kameraet. Så det er noe med PCen din. Enten et problem med driverne til grafikk-kortet eller et program du har installert. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg fikk et lignende problem da mitt gamle skjermkort tok kvelden, masse pixler som hang igjen overalt, spesielt ved visning av video eller bilder. Støtter meg til Kristallos teori. Lenke til kommentar
Art_Vandalay Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Takker for svar, dere har helt rett. For å sjekke startet jeg en episode Simpsons og lot den kjøre i bakgrunnen, mens jeg så på bildet. Omrisset av Homer dukket oppi i åsen der, og beveget seg rundt. Så det er nok noe som har hengt, eller noe på PCen som tar kvelden snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå