neXon Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Hvor mye koster det for å brenne bilrutene svarte? tenker bare på siderutene framme. Og hvor gjør di dette? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 antar du mener soting :smile: Rutene blir ikke brent.. oftest så har du 3 alternativer.. Billigste er å kjøpe sol-film som du selv monterer på rutene. Dette får du kjøpt på alle bil-rekvisita foretninger.. 75kr kvm2 eller noe tror jeg.. Lakking.. Rutene blir tatt ut og påført et tynt, jevnt lag med svart lakk. Bør gjøres av en som har peil på lakkering.. gjør man det selv blir det ofte ujevnt og lakken renner.. Ferdig tonete ruter.. Man kan få en lokal glassmester til å skaffe ferdig tonete ruter. Der er glasset mørklagt under selve produksjonen. Ser veldig proft ut, men er svindyrt.. Merk at det er ulovlig å tone/sote ruter på førerside/passasjerside frem i bilen (samt front-rute seff) Bakrute og ruter ved baksetet er lovlig å tone/sote. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 16:10, skrev aurstad:Merk at det er ulovlig å tone/sote ruter på førerside/passasjerside frem i bilen (samt front-rute seff) Det er ikke helt riktig, man har lov å tone fremre sideruter svakt, men man kan ikke bruke solfilm. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Okei ja dette stemmer vel.. Det er vel et vist antall prosent toning man kan ha.. Jeg husker ikke dette i farten men vil vel anta det er på en 10-15% Lenke til kommentar
neXon Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 tror det e 43% som er det mørkeste man kan "tone rutene" på siderutene framme. Har hørt om folk som har tonet/brent alle ruter på en pris runt 10-15 000,- Da er det lovlig å ta frontruten og, bare man har papir på at det er tonet/brent Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Det regelverket sier er at man skal ha en viss grad av synlighet (som ikke jeg aner hva er) innenfra og ut. Det kan være kullsvart utenfra, men temmelig lyst innenfra. Men fra forseteryggene og bakover kan det være kullsvart begge veier (jævla kjipt synes nå jeg men..) Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Ja min onkel flyttet hjem fra usa nylig, og da hadde han med seg bilen sin. Men det var nesten like dyrt å få norske skilter på den som den bilen koster ny i norge .. En av tingene var at frontruten og sidevinduene foran var for mye sotet, så der måtte de ta av et par lag med film. Så det ligger nok noe der Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Det er litt morsomt. For i nown stater i USA så er soting totalt forbudt på alle vinduene i hele bilen. Det morsomme er at det har ingenting med sikten til føreren å gjøre. Det er for at politiet skal kunne se inn. Om man har sotede ruter kan det ligge en eller annen gal fyr med avsagd hagle i baksete :wink: Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 09:44, skrev Sub-Lock:Det regelverket sier er at man skal ha en viss grad av synlighet (som ikke jeg aner hva er) innenfra og ut. Det kan være kullsvart utenfra, men temmelig lyst innenfra. Men fra forseteryggene og bakover kan det være kullsvart begge veier (jævla kjipt synes nå jeg men..) Bak er eneste kravet at man kan se blålys gjennom vinduet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå