White Fox Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Sendetider: Søndager på TV2 kl.21.45 - 4 episoder (Starter 4.feb) Mer info... Endret 5. februar 2007 av White Fox Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Høres spennende ut da..! Litt egen info om serien : På hjemmefronten vil Terje, spilt av Jørgen Langhelle, gjerne være en omsorgsfull og kjærlig familiefar. Samtidig livnærer han seg av å drive inn penger ved hjelp av vold og trusler. Jobben som ”torpedo” kommer snart i konflikt med rollen som familiefar, og Terje blir kastet inn i et dramatisk forløp som avdekker råttenskapen i miljøet han jobber i. Terje blir nødt til å stille seg noen ubehagelige spørsmål om hvem han kan stole på, og hva familien representerer i en manns liv. - Serien følger utviklingen hans, dag for dag, time for time. Dette blir spennende TV. Terje har levd i en illusjon om at det er mulig å leve et dobbeltliv med doble verdier. Seriens originalitet ligger i at serieskaperne evner å tegne et menneskelig bilde av en mann satt under ekstreme påkjenninger, sier langfilmkonsulent Torun Lian, som sammen med Nikolaj Frobenius har innstilt Torpedo for produksjonstilskudd. Prosjektet har tidligere vært gjennom en lengre utviklingsfase i fondet med Erlend Loe som konsulent. Regissør for serien, Trygve Allister Diesen, har tidligere regissert spillefilmene Mørkets øy og Tyven, tyven, dramaserien Drømmefangeren for NRK Drama, samt en rekke reklamefilmer, kortfilmer og såpeserier. Produsenter for serien er Hilde Berg og Bent Rognlien i Norsk Filmproduksjon AS. Serien på fire episoder er planlagt sendt på TV2 vinteren 2006/2007, og TV2 gjør sin tyngste investering i en dramaserie så langt når de går inn med 1 750 000 kroner per episode. Seriens totalbudsjett er på 19,9 millioner kroner. Torpedo var også det første prosjektet som ble sertifisert som offisiell norsk kandidat i den norske TV-bransjens kampanje for at en norsk dramaproduksjon skal vinne en internasjonal Emmy® i 2007. Produksjonsselskap: Norsk Filmproduksjon AS Regissør: Trygve Allister Diesen Ferdigstilling av prosjektet: November 2006 Lengde: 4 episoder @ 48 minutter Kostnad pr minutt: NOK 103 645 Totalbudsjett: NOK 19 900 000 Kommenter gjerne Endret 10. februar 2007 av vivalamorten Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Høres intressant ut.. tja, får slå på og se om det er no bra Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hva heter skuespilleren på bilde igjen? Vis det er Jørgen Langhelle, så har jeg hørt ryker om at han har blitt far akkurat Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jepp, det er han. Trivelig for han Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg får vell ta en titt jeg og... Fulgte med på Ran og syntes det var en meget bra serie Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kun 20 minutter igjen nå, gleder meg masse. Særlig etter jeg at jeg leste omtalen i VG på fredag. Håper det svarer til forventingene Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) da begynner det! Edit: Bra episode.. Må huske det her til neste helg! Endret 4. februar 2007 av SvennAndre Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Likte det jeg så i kveld. Blir nok å se på neste søndag også. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det var faktisk bra, jo! Til og med skuespillerne funka, noe norske skuespillere sjelden gjør.. Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Dette var bare helt rått! :!: Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Dette var knall. Gleder meg til å se de kommende fem episodene. Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Overraskende bra =) Skal helt klart følge med på dette fremover. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Skal se denne senere i dag... gleder meg. Lenke til kommentar
Wiii Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det beste med serien var skuespillerne, syntes ikke manuset var noe sånn sinsjukt bra, var helt greit. Men vil nok følge med framover uansett. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det var vel slutten som gjorde at jeg MÅ følge med på neste episode Gleder meg, detta kommer til å bli bra. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Synes det var en bra episode, og kommer til å følge med på resten. Likte både skuespillerprestasjonene og storyen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hah! Den der var jo bare rå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå