Gå til innhold

Den aller beste cpu kjøleren, hvor finner jeg den?

Anbefalte innlegg

Slipt ned "lokket".

7871914[/snapback]

¨

hvilket lokk skal slipes ?

7872527[/snapback]

Altså, ta en ting av gangen du. De greie overklokk.no selger er ikke for førstegangsklokkere. Og det er temmelig drøy løsning, med mindre du har tenkt å sette verdensrekord i OC.

Og har du tenkt å slipe en IHS, så burde du faktisk vite hva det er for noe på forhånd. Det skinner litt igjennom at du kanskje tar ting litt for fort.

For øvrig anbefales da Noctua kjølere. 1 stk 120mm på hver side på maks effekt.

Hva har du forresten tenkt til med alt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal slipe bort ganske mye, så du vet at den blir helt flat. Søk på nettet etter guide.

7872698[/snapback]

Du må jo innrømme at dette er en ganske avansert oppgave. Om man ikke har gjort lignende før, så er det vel ikke særlig smart hvis man kun ønsker et par grader lavere CPU temp på en OC E6400 @ 3,2ghz....

Lenke til kommentar

Vil opplyse om faren med å slipe (for ein uerfaren)

1) Det kan bli mykje værre enn det var ( for grovt pussepapir kan lage større riper og ujevnheiter enn kva det var)

2) "feil" pussing kan ødelegge komponenten (skal litt til men er mulig)

3) For menigmann har det lite å sei, kanskje 1-3 grader på load.

Veit at desse punkta ikkje gjelder for ein som er erfaren, men trådstarter er tydeleg ikkje så veldig bevandra innan overklokking, og då trenger ein ikkje å tipse om ting som kan potensielt risikere at ein ødelegger komponentene sine med.

La han få prøve litt "barneløpa" før ein dytter fyren ned utforløypa ;)

Lenke til kommentar

Jess... enig. Det jeg kanskje prøvde å få frem her. Men om trådstarter derimot er langt mer erfaren enn det som kommer frem, så er det jo ingenting å veien for å kjøre på. Det virker bare ikke slik.

Ville heller ha satset på en god CPU kjøler og kraftige vifter.

Lenke til kommentar

Kjøp heller en Thermaltake Big Typhoon, bytt ut originalvifta med en 120 mm Delta, sag hull over kjøleren på siden av kabinettet og lag en duct ned til vifta. Da får luft fra utsiden rett inn på kjøleren, og slipper å bekymre deg om lufttemperaturen i kabinettet. Får bra kjøling av HKet også.

Lenke til kommentar
Kjøp heller en Thermaltake Big Typhoon, bytt ut originalvifta med en 120 mm Delta, sag hull over kjøleren på siden av kabinettet og lag en duct ned til vifta. Da får luft fra utsiden rett inn på kjøleren, og slipper å bekymre deg om lufttemperaturen i kabinettet. Får bra kjøling av HKet også.

7873196[/snapback]

Disse deltaviftene det snakkes om, noe spesielt med disse?

Sjekker prisguiden etter disse, finner masse vifter med forskjellige endelser, men hva ingen pris...

Se selv...

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Vil opplyse om faren med å slipe (for ein uerfaren)

1) Det kan bli mykje værre enn det var ( for grovt pussepapir kan lage større riper og ujevnheiter enn kva det var)

2) "feil" pussing kan ødelegge komponenten (skal litt til men er mulig)

3) For menigmann har det lite å sei, kanskje 1-3 grader på load.

Veit at desse punkta ikkje gjelder for ein som er erfaren, men trådstarter er tydeleg ikkje så veldig bevandra innan overklokking, og då trenger ein ikkje å tipse om ting som kan potensielt risikere at ein ødelegger komponentene sine med.

La han få prøve litt "barneløpa" før ein dytter fyren ned utforløypa ;)

7872968[/snapback]

lurte bare på hvor mye jeg skulle slipe vekk, for det om jeg aldri har gjort det før på en prossesor, betyr det at jeg aldri har slipt noe i hele mitt liv ?

Lenke til kommentar

du kan føkke hele CPU'en, og i tillegg er det ikke bare å pusse.... Du må planslipe... Dette er noe ekstremklokkere driver med, Herr brun ville bare få frem ett poeng her, at du spør på helt feil måte.. Det er liten/ingen hensikt for deg å planslipe CPU'en, om du ikke skal sette verdensrekord osv.

Hør på den sunne fornuften til folk her inne, kjøp en luftkjøler de anbefaler, smell på en Delta-vifte som bråker like mye som en støvsuger og klokk til det lukter svidd...

Vil du merke særlig forskjell i ytelse på dette kontra noe mye mer fancy? Neppe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...