Rex_Rodney Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hei.. noen som kan anbefale et film redigerings program som man kan gjøre mer enn i windows movie maker, helts et program som er greit og bruke! Noen forslag...? Endret 4. februar 2007 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Pinnacle, Sony Vegas.. feks. brker dem selv. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hei.. noen som kan anbefale et film redigerings program som man kan gjøre mer enn i windows movie maker, helts et program som er greit og bruke! For å pirke litt: Du vil ha eit videoredigeringsprogram, ikkje eit filmredigeringsprogram. Video og film er to forskjellige ting. Til saka: Sjå denne tråden. Der har du dei fleste aktuelle alternativ. Det avheng av kor mykje du vil investere i programmet. Pinnacle, [...]Endå meir pirk: Pinnacle er ikkje eit program, men eit selskap (som er kjøpt opp av Avid). Programmet heiter Studio. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Hei.. noen som kan anbefale et film redigerings program som man kan gjøre mer enn i windows movie maker, helts et program som er greit og bruke! For å pirke litt: Du vil ha eit videoredigeringsprogram, ikkje eit filmredigeringsprogram. Video og film er to forskjellige ting. Til saka: Sjå denne tråden. Der har du dei fleste aktuelle alternativ. Det avheng av kor mykje du vil investere i programmet. Pinnacle, [...]Endå meir pirk: Pinnacle er ikkje eit program, men eit selskap (som er kjøpt opp av Avid). Programmet heiter Studio. 7870626[/snapback] Oki, video da takker for svar begge 2, sjekke litt... men andre kan gjerne komme med forslag Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hadde et til på datan fant jeg ut, et som heter Powerdirector, åssen er dette? er et medion prog edit : var dårlig Endret 4. februar 2007 av Rex_Rodney Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kan du ikke bare lese sticky posten til incanus? Der står det om de forskjellige programmene sånn at enhver kan forstå det. Synes det er fryktelig irriterende at folk ikke leser på stickyene først, der står alt du trenger å vite. Posten finner du her Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Begynn og grin.... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Begynn og grin.... 7873250[/snapback] Du kan vel spare deg for slike kommentarer, og heller ta imot råd? Er helt enig, det går an å lese sticky først. For hva er poenget om ALLE skal spørre om nettopp det samme gang på gang? Kan anbefale Pinnacle Studio 10, bruker det selv og det er mer enn avansert nok for meg i hvert fall. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Grunnen til at han spør er kansje for de han ikke forstår noe av stickynoten i Incanus. den var litt vanskelig og holde oversikt over første gangen jeg så på den Men nå går det fint En som deg burde gå for Power Director 5, sabla bra overgang fra Movie Maker(du bør ikke skifte fra nybegynner til proff for fort vettu) Endret 5. februar 2007 av 77Bandit Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Grunnen til at han spør er kansje for de han ikke forstår noe av stickynoten i Incanus. Da finnes det jo PM.. Men jeg var gjerne litt gretten den kvelden, men alle spørr jo om hvilket program de skal velge jo! Uansett ambefaler jeg som alltid Vegas. Enkelt å lære seg iallefall. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Grunnen til at han spør er kansje for de han ikke forstår noe av stickynoten i Incanus.«Noten» i meg? (Jadå, er klar over at det nok berre var ein liten skrivefeil.) den var litt vanskelig og holde oversikt over første gangen jeg så på den Er klar over at den er litt stor, men eg tek gjerne imot tips til andre måtar å organisere den på. Er berre å sende PM i so fall. Rex_Rodney: Før du seier kor mykje du skal investere i programmet gidd ikkje eg gjere anna enn å referere til innleiinga i nemnte oversiktstråd. Du treng ikkje lese heile greia, eller byrje på lista over program ein gong, berre lese innleiinga som kjem rett etter innhaldslista. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Grunnen til at han spør er kansje for de han ikke forstår noe av stickynoten i Incanus. den var litt vanskelig og holde oversikt over første gangen jeg så på den Men nå går det fint En som deg burde gå for Power Director 5, sabla bra overgang fra Movie Maker(du bør ikke skifte fra nybegynner til proff for fort vettu) 7875823[/snapback] Hehe jepp Har power director 3 som følgte med datan her, synes ikke det var noe særlig, dårlig med effekter osv.. da hadde movie maker flere... Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Stickyen din er helt fin Incanus, mye arbeid lagt til der. jeg fikk bare sjokk over hvor stor den var Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hehe jepp Har power director 3 som følgte med datan her, synes ikke det var noe særlig, dårlig med effekter osv.. da hadde movie maker flere... 7878199[/snapback] Nå er vel ikke mengden av effekter i et redigeringsprogram så viktig, for dem bruker man helst ikke hvis man vil lage en film som ser noenlunde profesjonell ut. At et program f.eks. reklamerer med at det har 500 overganger, har ingen betydning, siden man i praksis kun bruker et rent kutt som overgang eller av og til en overtoning eller en ned- og opptoning. Huskeregel: Jo flere effekter og overganger, jo mer amatørmessig blir resultatet. Det blir som en nettside full av animerte gif'er - helt håpløst. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Det er jeg helt enig i! Jo enklere det ser ut, jo bedre blir resultatet, somregel. Har en haug med effekter i Vegas, men det eneste jeg bruker er Fade og blur. Eller bruker jeg pixelrate effekten for å sensurere. Ellers bare klipp å lim mellom bildene.. Bare gjør som meg, sett deg ned å se på TV. Finner du mange overganger mellom bildene? Neppe. Lenke til kommentar
Rex_Rodney Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Det er jeg helt enig i! Jo enklere det ser ut, jo bedre blir resultatet, somregel. Har en haug med effekter i Vegas, men det eneste jeg bruker er Fade og blur. Eller bruker jeg pixelrate effekten for å sensurere. Ellers bare klipp å lim mellom bildene.. Bare gjør som meg, sett deg ned å se på TV. Finner du mange overganger mellom bildene? Neppe. 7889843[/snapback] Jo er vel enig der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå