chil Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 jeg har MSI ultra2 og pc2700ram som står på 166hmz da, må jeg sette disse ned på 133hmz? for å kunne klokke. hvor gjør jeg dette fant det ikke i biosen og lest manualen uten å finne ut av det. takk for svar Lenke til kommentar
chil Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 jeg prøver igjen. mulig denne er litt feil posted men men... håper noen gidder å hjelpe :smile: Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Klokke prosessoren gjør du ved å øke frekvensen på FrontSide bus'n ikke frekvensen på minnet direkte. Men siden minnet kjører med 5/4 av FSB vil jo minnet bli klokket opp sammen med FSB'n. Derimot er det faktisk mulig at du opplever bedre ytelse å kjøre FSB og minnet på samme frekvens, siden du slipper forsinkelse pga. at de to frekvensene må passe til hverandre. F.eks at signal inn til NorthBrigden av chipset'et fra CPU, må vente en ekstra hz bare for å treffe akkurat på neste klokkepuls på minnet. Det er sånne ting som gjør at det KAN faktisk være bedre å kjøre minnet = fsb. Om det gjør det hos deg må du nesten bare prøve. Men for å svare på spørsmålet ditt: Nei, du må ikke klokke ned minnet til 133 for så å klokke det oppover sammen med FSB... forusatt at brikka di tåler å bli klokket over 166Mhz. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå