Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil i BIOS! Tastaturet fungerer ikke!

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Har lagt ut en lignende tråd her på diskusjon før, men fikk ikke svar som hjalp meg med å løse problemet mitt..

Link til den forige posten:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=696391&hl=

Det som er, at når jeg får opp denne feilmeldingen (se vedlagt bilde)

er at jeg ikke får gjorde noen ting... Tastaturer som er koblet inn i den vanelige porten(ikke usb), lyser/blinker en gang, med en gang, når jeg starter maskinen, så skjer det ikke noe mer.. den bare er helt stille, og jeg får ikke trykt på Setup eller noen ting!

HVERSÅSNILL, kan noen hvere så snill å hjelpe meg?! Alle svar vil være til hjelp for meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke å bety noe men..... ser at secondary master er satt til 'none', men den finner slaven. Har det alltid vært slik?

Er det en defekt HDD eller cdrom som skaper trøbbel?

Kan godt også være en ørliten kontaktfeil i tastaturet. Lett å sjekke opp. Evnt. prøv tastaturet i en annen pc.

Lenke til kommentar

Har du resatt BIOS?

Sjekk manualen til hovedkortet ditt hvordan du gjør dette. Den finner du sikkert på hjemmesiden til produsenten, hvis du ikke har "boka" som fulgte med.

Er som regel en jumper du flytter.

Jeg finner ingen feilmelding på det bildet som ligger vedlagt, alt ser normalt ut der, foruten det Geir72 påpeker. Hvis du bare har en cd-rom og en harddisk, så bør du sette cd-rom som master også. Det gjør du bakpå cd-spilleren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...