Gå til innhold

Gamer for 16 lapper!


Anbefalte innlegg

Mange gode ideer her! :thumbup:

Men for å gjøre ting litt enklere! :)

 

16 lapper er uten kabbinett :w00t: Dere skal slippe og tenke på det ;)

Meneh.. Det er sikker et kjent problem for dere dette med å vente og vente på nye ting som snart kommer!

Pc'n skal helst være i box til mars-april uansett hva som kommer noen måneder etter det ;)

 

Hvis man kjører 2 kort i sli, hva er det da som blir "flaskehalsen" i systemet da? :hmm:

 

vil ikke ha en komponent som blir "flaskehals" for resten av systemet :)

Det er ønskelig at den skal kunne yte det den er god for :thumbup:

 

Ps! Takk for hjelpen fra alle :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange gode ideer her!  :thumbup:

Men for å gjøre ting litt enklere!  :)

 

16 lapper er uten kabbinett  :w00t:  Dere skal slippe og tenke på det ;)

Meneh.. Det er sikker et kjent problem for dere dette med å vente og vente på nye ting som snart kommer!

Pc'n skal helst være i box til mars-april uansett hva som kommer noen måneder etter det ;)

 

Hvis man kjører 2 kort i sli, hva er det da som blir "flaskehalsen" i systemet da?  :hmm:

 

vil ikke ha en komponent som blir "flaskehals" for resten av systemet :)

Det er ønskelig at den skal kunne yte det den er god for  :thumbup:

 

Ps! Takk for hjelpen fra alle  :D

7871883[/snapback]

Det blir nok prosessor, men hdd er alltid en flaskehals, bare ikke en så stor betydelig en. Det går alltids an men en liten raptor, men du får lite for pengene.

Lenke til kommentar

Prosessoren er nok flaskehalsen, men skal du ha en raskere CP enn E6600 betaler du bare for multiplieren.

E6600 har multiplier 9, E6700har 10 og X6800 har 11.

Dvs. at du med et hovedkort som klarer 450FSB i teorien kan oppnåe henholdsvis 4050,4500 og 4950MHz. Men at CPU klarer serlig mer enn 4GHz er tvilsomt uansett hvilken du kjøper.

 

Hvordan det blir med de kommende prosessorene med 1333MHz FSB vet jeg ikke.

 

Men skal du opp i hastigheter som 4GHz stabilt og over tid bør det investeres i vannkjøling. Husk at det er varmt på sommmeren ;)

Lenke til kommentar
men skal du ha en raskere CP

Skal du har raskere CP må du nok innvestere i elektrisk rullestol :tease:

Nok OT.. QuadCore er bare tull, X6800 er bare tull, og ihvertfall E6700. Du får så lite for pengene i forhold til E6600 at det er til og skammes over. Kjøp heller E6600 og vannkjøling, og lær deg og klokke vis du ikke kan. Og vips, 20min med klokking så har du e prosessor som tilsvarer bedre enn X6800.

Lenke til kommentar
Mente selvfølgelig CPU ;)

 

Og, jeg er enig i at E6700 og X6800 er bortkasta penger, men måtte nesten få frem alternaltivene.

7872623[/snapback]

 

:hmm: Så dere mener det kan være lurt og lære seg og klokke? og vannkjøling er et must? Kanskje ikke noe problem og overklokke hvis cpu blir en "festbrems" ;) Men så dette oppsettet er det ikke noe galt med da? :)

 

Men! Ingen som svarte på spm. om sli oppsett? :hrm:

Vil vite litt om dette er verdt det? (stor ytelseforskjell) :yes:

 

Ellers må jeg bare takke alle! :tease:

Lenke til kommentar

I høye oppløsninger er det nok en merkbar forskjell, men i 1280*1024 er det nesten bortkastet på dagens spill.

Du nok få en del mer FPS, serlig med x16AF og x16Q AF osv. og alt på full grafikk. Men man klarer seg med ett 8800GTX kort tror jeg.

 

Vannkjøling koster fort 2000kr hvis du skal ha noe som ikke er "jall", og det krever et romslig kabinett.

I tillegg er det vel litt upraktisk med tanke på LAN?

Alternaltivet er kjøling ved bruk av Peltier. Det koster omtrent like mye, krever en egen strømforsyning og en god luftkjøler. I tillegg må hovedkortet sikres mot kondens.

 

Tror jeg vil anbefale en veldig god luftkjøler til CPU, og et godt luftet kabinett. For skal han ha vannkjøling må han nok si farvell til det andre skjermkortet :p

Lenke til kommentar
I høye oppløsninger er det nok en merkbar forskjell, men i 1280*1024 er det nesten bortkastet på dagens spill.

Du nok få en del mer FPS, serlig med x16AF og x16Q AF osv. og alt på full grafikk. Men man klarer seg med ett 8800GTX kort tror jeg.

 

Vannkjøling koster fort 2000kr hvis du skal ha noe som ikke er "jall", og det krever et romslig kabinett.

I tillegg er det vel litt upraktisk med tanke på LAN?

Alternaltivet er kjøling ved bruk av Peltier. Det koster omtrent like mye, krever en egen strømforsyning og en god luftkjøler. I tillegg må hovedkortet sikres mot kondens.

 

Tror jeg vil anbefale en veldig god luftkjøler til CPU, og et godt luftet kabinett. For skal han ha vannkjøling må han nok si farvell til det andre skjermkortet :p

7873071[/snapback]

 

Aha, en god/kraftig luftkjøler burde vel klare å holde temp nede?

høres fornuftig ut at det blir teit med vannkjøling. hadde den vært ment for meg hadde det nok blitt vannkjøling osv. men blir nok bare i veien for han :hmm:

 

vil veldig gjerne at han ikke skal være nødt til å oppgradere denne pc'n med det første :) Hvis jeg går for det oppsettet som ble nevnt tidligere, setter meg inn i det å overclocke cpu og ordner med ordentlig luftkjøling. Da burde vel denne pc'n klare de fleste spill rimelig bra? :D 2 skjermkort burde vel gjøre denne maskinen rimelig klar for det neste året som kommer, eller? :tease:

 

Takk forresten :thumbup:

Lenke til kommentar

Bare se hva 6800 Ultra kort klarer når de står i SLI, det er vel en stund siden de var toppmodeller. Er vel snart to år siden vel?

 

Så denne maskinen skal kjøre ALT av spill de neste fire-fem årene tror jeg, med mindre det skjer noe drastisk med systemkravene til spill.

Såklart ikke med alt på fullt of max AA&AF om fire år, men fortsatt grei grafikk.

Lenke til kommentar
Du må også ta i betraktning at Leadtek 8800GTX koster veldig lite på advance.no

nå! Billigste 8800gtx utenom Leadtek koster jo 1200kr mer...

Så bra tid å kjøpe på :)

7871569[/snapback]

 

Var å sjekket det "billige" kortet på advance.no og hvis man leser litt specs på kortet, står det at det "Chipset: NVIDIA GeForce 8800 GTS " regner med at det betyr at det kjempebillige kortet er et av typen gts :thumbdown:

 

Noen som vet om et sted og finne et "billig" 8800gtx kort da? eller blir vel 2 :w00t:

 

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Du må også ta i betraktning at Leadtek 8800GTX koster veldig lite på advance.no

nå! Billigste 8800gtx utenom Leadtek koster jo 1200kr mer...

Så bra tid å kjøpe på :)

7871569[/snapback]

 

Var å sjekket det "billige" kortet på advance.no og hvis man leser litt specs på kortet, står det at det "Chipset: NVIDIA GeForce 8800 GTS " regner med at det betyr at det kjempebillige kortet er et av typen gts :thumbdown:

 

Noen som vet om et sted og finne et "billig" 8800gtx kort da? eller blir vel 2 :w00t:

 

Takk for svar :thumbup:

7873765[/snapback]

 

Hvor i alle dager får du det i fra da?? Må ikke si sånt tull. (blir nervøs hehe)

http://www.advance.no/PartDetail.aspx?q=p:...5;c:36132;b:365

Her på den siden hos Advance står det klart og tydelig 8800gtx, til og med varenummeret heter jo SKU: PX8800GTX. Så tror du tar feil der...

 

I bestillingen min står det også svart på hvitt 8800gtx ;)

 

Gleder seg!

Lenke til kommentar

Kjøp et 8800GTX, Intel C2D E6600, og en god luftkjøler. Anbefaler Thermaltake's big typhoon. Har kommet langt med min:)

Så klokker du den bare opp til rundt 3GHz, så er det bare og kjøre ivei.

 

Så kan du evnt investere i enda et 8800GTX vis du plent vil kjøre full antialiasing og høyeste oppløsning på full fps.

Lenke til kommentar

Får vel mer for pengene ved å innvestere i et GeForce 8800GTX enn å kjøre på med et SLI system? Samt støtter den DX10, skulle bare mangle at dette er et bedre valg!

 

Og som det nevnes overalt i tråden, for guds skyld gå for E6600 CPU'en!

 

Og så burde du tenke deg om to ganger før du investerer i et vannkjøling system! Koster en del mer enn en god vifte og krever vel litt av datakunnskap for å kunne mestre, samt å tukle med klokking kan være litt farlig om du ikke er flink på dette området ;) Ja det finnes mange gode guider her, men det er lett for å skape ditt eget lille problem :no:

 

Igjen, imo er det tull å ikke kjøpe et DX10 kort nå!

 

Selv skal jeg kjøpe en helt ny PC med Vista og DX10 skjermkort, men vil vente til alle har gode og stabile drivere som støtter Vista, samt Vista er skikkelig igang uten noen problemer. Samt vente til DX10 skjermkort er mer representert.

 

Ta å gi en tilbakemelding for hva du bestemmer deg for da :)

 

Edit: Leste litt bedre igjennom nå, forstår jeg deg rett i at du vil kjøpe to 8800 GTX kort? Om det er rett bør du revurdere det. Får ingenting igjen for det nå, du klarer utmerket å kjøre alle dagens spill _helt_ glatt med alle innstillinger med ett kort, god CPU og 2 gb ram! Om systemet det første året begynner å bikke kan du heller investere i ett annet 8800 GTX kort innen den tid, når prisen er litt mer akseptabel!

 

..just my two cents ;)

Endret av Winniee
Lenke til kommentar
Får vel mer for pengene ved å innvestere i et GeForce 8800GTX enn å kjøre på med et SLI system? Samt støtter den DX10, skulle bare mangle at dette er et bedre valg!

 

Og som det nevnes overalt i tråden, for guds skyld gå for E6600 CPU'en!

 

Og så burde du tenke deg om to ganger før du investerer i et vannkjøling system! Koster en del mer enn en god vifte og krever vel litt av datakunnskap for å kunne mestre, samt å tukle med klokking kan være litt farlig om du ikke er flink på dette området ;) Ja det finnes mange gode guider her, men det er lett for å skape ditt eget lille problem :no:

 

Igjen, imo er det tull å ikke kjøpe et DX10 kort nå!

 

Selv skal jeg kjøpe en helt ny PC med Vista og DX10 skjermkort, men vil vente til alle har gode og stabile drivere som støtter Vista, samt Vista er skikkelig igang uten noen problemer. Samt vente til DX10 skjermkort er mer representert.

 

Ta å gi en tilbakemelding for hva du bestemmer deg for da :)

 

Edit: Leste litt bedre igjennom nå, forstår jeg deg rett i at du vil kjøpe to 8800 GTX kort? Om det er rett bør du revurdere det. Får ingenting igjen for det nå, du klarer utmerket å kjøre alle dagens spill _helt_ glatt med alle innstillinger med ett kort, god CPU og 2 gb ram! Om systemet det første året begynner å bikke kan du heller investere i ett annet 8800 GTX kort innen den tid, når prisen er litt mer akseptabel!

 

..just my two cents ;)

7879478[/snapback]

 

Altså, argumenterer du for å kjøpe DX10 eller ikke? I et tidligere svar skrev du:

Tror uansett jeg ville ventet med noe DX10 kort til Vista er skikkelig i gang og oppegående, samt alle har stabile Vista drivere. Innen den tid har ATi komt igang med DX10 kort samt det er introdusert flere low end kort, og prisene er generelt sett gått ned.

 

:dontgetit:

 

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal kjøpe ny pc i 15k-klassen, og er usikker på om jeg skal ha 7950gt eller DX10..

Lenke til kommentar

DX10 vil nok være mest fornuftig, med mindre du har tenkt å kjøre XP resten av maskinens liv, eller hvis du skal oppgradere skjermkortet innen DX10 spillene kommer.

 

EDIT: kanskje det kan være lurt å kjøpe 4GB RAM i stedenfor 2 GTX?

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
DX10 vil nok være mest fornuftig, med mindre du har tenkt å kjøre XP resten av maskinens liv, eller hvis du skal oppgradere skjermkortet innen DX10 spillene kommer.

 

EDIT: kanskje det kan være lurt å kjøpe 4GB RAM i stedenfor 2 GTX?

7879730[/snapback]

Nope:P XP støtter ikke 4gb ram, heller ikke vista home.

JO! Klare vista drivere til 8800GTX HAR KOMMET UT!

Lenke til kommentar

I begge mine poster har jeg da ment at jeg ett av DX10 kortene som er ute nå er verdt å kjøpe? Beklare om jeg virker forvirrende, men poenget mitt er at om du skal kjøpe en ny gamer pc per dags dato, ville jeg anbefalt å gå for ett av de DX10 kortene som er på markedet nå. (GeForce 8800 GTS/X)

 

Men om du kan vente med å kjøpe PC, (du vil f.eks ha ny PC til Conan/Crysis/BioShock) bør du gjøre dette, da DX10 ikke enda er fullt integrert og Vista som kreves for DX10 er full av rot (mange programmer som ikke støtter Vista per dags dato, kan være vanskelig med drivere til Vista, og de driverene som finnes er ikke fullstendig gjennomført). Samt at da DX10 kortene er nettop introdusert, er nok disse priset høyere enn de kansje er verdt. Det er ikke lenge til ATi introduserer DX10 kort, samt det vil komme flere alternativer av DX10 kort. Dette vil gjøre prisene noe mer overkommelig.

 

Håper dette klarte opp i ting. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...