Gå til innhold

Gamer for 16 lapper!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

fikk akkurat en telefon fra "brodern" der han sier at han skal kjøpe pc og den skal koste rundt 16k :)

 

Heldig som jeg er så fikk jeg selvfølgelig jobben med å bygge/kjøpe denne pc'n :dribble:

 

Har veldig lyst til å lage en SUPER gaming-pc til lillebror :) og ettersom markedet er i stadig bevegelse hadde det vært veldig fint om dere kunne hjelpe meg med et kjempeoppsett! :w00t:

 

Pc'n skal bli brukt til gaming(bare gaming så og si) :thumbup:

håper dere kan hjelpe meg med å finne skjermkort, hovedkort, cpu, ram og gpu :D (Pc'n skal ikke ha skjerm tastatur og mus)

 

Kabinett kan dere og komme med innspill rundt, men den blir det mest opp til brodern om han liker den eller ikke ;)

 

Takker for alle innspill! :tease:

Håper dette blir en super post som kan hjelpe andre med samme problemet :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er 16K bare for komponentene, og ikke for skjerm, tastatur, høyttalere osv. så har jeg følgende forslag (ganske likt det forige egentlig, men pytt sann):

 

Strømforsyning: Thermaltake Toughpower 750W

Hovedkort: MSI P6N SLI Platinum

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600

Skjermkort: Leadtek 8800GTX (samme hvilket merke, det billigste kortet er nesten alltid det beste kjøpet) (2 stk)

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 320GB (2stk.)

Lydkort: Creative XtremeMusic

 

Mulig dette blir en hundrelapp eller to feil her, men det går ann å skippe lydkortet eller en harddisk.

Dette systemet bør overklokkes for å utnytte sitt fulle potensiale, så en god Prosessorkjøler er å anbefale.

 

Men er 16000 inklusive kabinett? I så fall så må det regnes 1 harddisk.

 

EDIT: selvfølgelig må han ha RAM også :p gikk litt ofrt i svingene for meg.

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

ram er ikke dumt nei.. Tror du sprengte budsjettet litt der, en ting er og kombinere begges forslag, å kjøpe:

 

E6600

 

Geil 2gb PC6400

 

Et kabinett (lian li?)

 

Samsung Spinpoint 320gb x2 eller 500Gb x1

 

Leadtek 8800GTX. Ikke nødvendig med 2 i det hele tatt, men hk tillater SLi i tilfelle oppgradering..

 

Asus P5N32-E

 

Creative XTreme gamer

 

TT ThoughPower

 

TT Big Typhoon CPU Kjøler.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
ram er ikke dumt nei.. Tror du sprengte budsjettet litt der, en ting er og kombinere begges forslag, å kjøpe:

 

E6600

 

Geil 2gb PC6400

 

Et kabinett (lian li?)

 

Samsung Spinpoint 320gb x2 eller 500Gb x1

 

Leadtek 8800GTX. Ikke nødvendig med 2 i det hele tatt, men hk tillater SLi i tilfelle oppgradering..

 

Asus P5N32-E

 

Creative  XTreme gamer

 

TT ThoughPower

 

TT Big Typhoon CPU Kjøler.

7871300[/snapback]

 

 

Det så meget bra ut, men er det stor forskjell på 8800gtx og 8800gts? Jeg tror jeg ville ha valgt 8800gts istedet, og spart pengene til noe annet/senere oppgradering! :)

Lenke til kommentar
Det så meget bra ut, men er det stor forskjell på 8800gtx og 8800gts? Jeg tror jeg ville ha valgt 8800gts istedet, og spart pengene til noe annet/senere oppgradering! :)

7871322[/snapback]

Egentlig ikke stor forskjell, men de er der. Trådstarter vil og har en "kjempe gamer pc",

det beste på markede. Og når man skal bruke 16k kun på innmat og kabbis, er nesten GTX et selvskrevent valg. Men jeg er veldig enig med deg, litt waste of money.

Lenke til kommentar
Det så meget bra ut, men er det stor forskjell på 8800gtx og 8800gts? Jeg tror jeg ville ha valgt 8800gts istedet, og spart pengene til noe annet/senere oppgradering! :)

7871322[/snapback]

 

Tror faktisk det er en merkbar forskjell der ja.

 

Tror uansett jeg ville ventet med noe DX10 kort til Vista er skikkelig i gang og oppegående, samt alle har stabile Vista drivere. Innen den tid har ATi komt igang med DX10 kort samt det er introdusert flere low end kort, og prisene er generelt sett gått ned.

 

Dog, må du kjøpe PC per dags dato går for ett av de (gtx om du har råd)..

Lenke til kommentar

Tror faktisk det er en merkbar forskjell der ja.

 

Tror uansett jeg ville ventet med noe DX10 kort til Vista er skikkelig i gang og oppegående, samt alle har stabile Vista drivere. Innen den tid har ATi komt igang med DX10 kort samt det er introdusert flere low end kort, og prisene er generelt sett gått ned.

 

Dog, må du kjøpe PC per dags dato går for ett av de (gtx om du har råd)..

7871398[/snapback]

Enig med deg og;) Vent til R600 og lillebrødrene har kommet ut, så synker nok prisene kraftig. Da har nok den nye C2D serien kommet ut og, med 1333FSB. Den er heller ikke dum.

Lenke til kommentar
Det kan som tidligere nevnt her, være smart å vente litt! Men på en annen side, det kommer noe nytt hele tiden! En gang må man jo bestille!

7871440[/snapback]

Det kommer alltid til å være noe "kjempebra nytt revolusjonerende" bak hjørne.. Men en gang må man bare bestille!

 

Men som sagt, og vente til R600 er ikke dumt :)

Lenke til kommentar
Det kan som tidligere nevnt her, være smart å vente litt! Men på en annen side, det kommer noe nytt hele tiden! En gang må man jo bestille!

7871440[/snapback]

Det kommer alltid til å være noe "kjempebra nytt revolusjonerende" bak hjørne.. Men en gang må man bare bestille!

 

Men som sagt, og vente til R600 er ikke dumt :)

7871459[/snapback]

 

Når er det R600 blir lansert?

 

Husker sist jeg skulle bestille pc. Da var det veldig mye om og men om jeg skulle bestille s 939, eller vente til am2 kom! det ble til at jeg valgte å gå for et 939 system!

Lenke til kommentar

Når er det R600 blir lansert?

 

Husker sist jeg skulle bestille pc. Da var det veldig mye om og men om jeg skulle bestille s 939, eller vente til am2 kom! det ble til at jeg valgte å gå for et 939 system!

7871495[/snapback]

Og det angrer du på nå? :roll:

 

Dato for R600 er ikke bestemt, men det blir i April en gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...