Gå til innhold

Spillverket.no: Hvorfor tester dere ikke splinter cell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-02 16:02, skrev aurstad:

Også er de leserne som mener dere har gapt over for mye og følgen er at dere ikke rekker å review'e alt. Mange av disse leserene går da andre steder...

Har du noe grunnlag for å utale deg om våre leseres vaner? Vi har statistikk, og vi leser den ofte for å se hvordan ting utvikler seg i forhold til hva slags omtaler vi legger ut. Det viser seg veldig ofte at omtaler av mindre kjente spill, blir lest av vel så mange som ville lest en Splinter Cell-omtale. Vår oppgave strekker seg som sagt til mye mer enn å bare dekke blockbuster-titlene.

Quote:

Den 2002-12-02 20:37, skrev aurstad:

Som det er nå har jeg følelsen av at dere skummer pc/xbox/ps2/gamecube markedet og resultatet blir et middelmådig produkt innen alle genrene. Sats heller på et felt, få det riktig, og SÅ kan dere se dere om etter nye områder!

Syns du det vi presenterer for deg som leser er det middelmådig produkt? Vi jobber timesvis med dette hver eneste dag, levere grundige omtaler, av og til mer grundig enn noen annen site, og har reportere og journalister som skriver meget godt. Se på vår omtale av Morrowind, eller på vår 11-siders artikkel om rollespill. Hva mener du med middelmådig produkt? Det er nesten fornærmende å høre. Og som jeg sier over, vår jobb er faktisk å anmelde det som er på markedet. Ikke bare akkurat det du syns er viktig.

Quote:

Den 2002-12-02 20:55, skrev iceraven:

De trenger gamecube folk, de har ALT for lite xbox'er til testmaskiner etc. Det kan umulig være så vanskelig å skaffe "voksene" folk? :smile:

Vi er klar over det, og det er derfor vi har søkt etter GameCube-journalister i lang tid. Og ja, det er veldig vanskelig å skaffe duganes folk.

Tor-Steinar Tangedal

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-12-03 01:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-03 01:42, skrev TST:

Har du noe grunnlag for å utale deg om våre leseres vaner? Vi har statistikk, og vi leser den ofte for å se hvordan ting utvikler seg i forhold til hva slags omtaler vi legger ut. Det viser seg veldig ofte at omtaler av mindre kjente spill, blir lest av vel så mange som ville lest en Splinter Cell-omtale. Vår oppgave strekker seg som sagt til mye mer enn å bare dekke blockbuster-titlene.

Har du noen statistikk som kan tilbakeviser min påstand? (trenger ikke noen konkrete tall, det ekke relevant)

Quote:

Syns du det vi presenterer for deg som leser er det middelmådig produkt? Vi jobber timesvis med dette hver eneste dag, levere grundige omtaler, av og til mer grundig enn noen annen site, og har reportere og journalister som skriver meget godt. Se på vår omtale av Morrowind, eller på vår 11-siders artikkel om rollespill. Hva mener du med middelmådig produkt? Det er nesten fornærmende å høre. Og som jeg sier over, vår jobb er faktisk å anmelde det som er på markedet. Ikke bare akkurat det du syns er viktig.

Vel dere etterspør saklig kritikk og jeg prøver å forholde meg så saklig som jeg kan. :smile: Jeg har før arbeidet med gamer sider, både som artikkelskribent og administrativt arbeid, så jeg VET hvor mye arbeid det er. Vet også at det kan være vanskelig og gjennkjenne konstruktiv kritikk hvis en kar bare ramler inn og sier "hei dette ekke bra", når man har arbeidet rævva av seg..

Misforstå meg rett, jeg setter pris på artikkelene og flesteparten (!) er meget bra! Men noen ganger kan det virke som det blir litt tynt, som for lite smør over for mye brød (hvis jeg kan låne en lotr replikk).

Quote:

Vi er klar over det, og det er derfor
i lang tid. Og ja, det er veldig vanskelig å skaffe duganes folk.

Yepp, og lykke til med det!

banner2.jpg

[ Denne Melding var redigert av: aurstad på 2002-12-03 08:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-03 05:54, skrev aurstad:

Har du noen statistikk som kan tilbakeviser min påstand? (trenger ikke noen konkrete tall, det ekke relevant)

Jeg ønsker ikke formidle vår statistikk til Gud og Hermansen, men at vår omtale av det noe sære lastebilsimulator-spillet King of the Road ble en større suksess enn sniktitten på World of Warcraft, bør være et tegn på at ting ikke helt fungerer som du tror. Og da må jeg legge til at World of Warcraft-sniktitten var rimelig populær. Bare få timer etter at vi hadde lagt den ut, var den linket opp fra en rekke utenlandske siter, uten at vi hadde promotert den, eller oversatt den. En annen uoffisiell WoW-site oversatte den riktignok. Men altså, til tross for dette, ble King of the Road lest av flere.

Quote:

Vel dere etterspør saklig kritikk og jeg prøver å forholde meg så saklig som jeg kan. :smile: Jeg har før arbeidet med gamer sider, både som artikkelskribent og administrativt arbeid, så jeg VET hvor mye arbeid det er. Vet også at det kan være vanskelig og gjennkjenne konstruktiv kritikk hvis en kar bare ramler inn og sier "hei dette ekke bra", når man har arbeidet rævva av seg..

Tro meg, jeg/vi setter pris på din saklighet. Vi har også flere ganger tidligere tatt kritikken til oss og gjort noe med feilen. Vi er avhengig av lesernes tilbakemeldinger, men i dette tilfelle syns jeg ikke kritikken har noe skikkelig grunnlag.

Lenke til kommentar

Men kommer dere med en Splinter-Cell test etterhvert?

Jeg vil bare nevne at jeg har lest en del andre omtaler av det, men jeg gleder meg allikevel til å (forhåpentligvis) lese Gamer.no sin, da jeg synes de er flinke, og gjør en meget bra jobb..

For å ta et eksempel leste jeg engang en omtale av et spill på en norsk side http://www.nettavisen.no ?

Jeg kjøpte senere spillet, og skjønte da at noen av tingene de kritiserte i spillet var ting som rett og slett kom av at de kun hadde spilt de tre første brett/ikke mye lenger.. Så jeg foretrekker http://www.gamer.no sine, men også fordi det simpelthen ofte er god og artig lesing! :grin:

Lenke til kommentar

Den 2002-12-03 09:32, skrev TST:

Quote:

Quote:

Jeg ønsker ikke formidle vår statistikk til Gud og Hermansen, men at vår omtale av det noe sære lastebilsimulator-spillet King of the Road ble en større suksess enn sniktitten på World of Warcraft, bør være et tegn på at ting ikke helt fungerer som du tror. Og da må jeg legge til at World of Warcraft-sniktitten var rimelig populær. Bare få timer etter at vi hadde lagt den ut, var den linket opp fra en rekke utenlandske siter, uten at vi hadde promotert den, eller oversatt den. En annen uoffisiell WoW-site oversatte den riktignok. Men altså, til tross for dette, ble King of the Road lest av flere.

Nei, det var derfor jeg ikke spurte etter konkrete tall. Problemstillingen her var vel om at lesere gikk til andre steder der pc-spill var mere fokusert eller ikke. At dere fikk mye respons på en King of the Road artikkel enn en World of Warcraft er jo fullstendig urelevant i så hensende. (Hvis du sier du har statestikk som motbeviser min påstand, så tror jeg deg. Du trenger ikke å komme med "bevis".)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-04 03:06, skrev aurstad:

Nei, det var derfor jeg ikke spurte etter konkrete tall. Problemstillingen her var vel om at lesere gikk til andre steder der pc-spill var mere fokusert eller ikke. At dere fikk mye respons på en King of the Road artikkel enn en World of Warcraft er jo fullstendig urelevant i så hensende. (Hvis du sier du har statestikk som motbeviser min påstand, så tror jeg deg. Du trenger ikke å komme med "bevis".)

irrelevant, henseende, statistikk

Lenke til kommentar

For å oppklare:

Ja, det kommer en test av Tom Clancy's Splinter Cell om ikke lenge. Som Tor-Steinar allerede har sagt har vi dessverre bare en debug-Xbox, og siden vi mottok spillet i debug-versjon er det bare en i Gamer.no som kan teste spillet. Siden han jobber med andre artikler parellelt går det av og til litt tid i perioder hvor mange store titler blir sluppet nesten samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg synes dere bør reviewe Splinter Cell ja, men dere bør ta dere god tid... hater sider som bare spyr ut reviews.

Se bare tilbake på da Black & White kom ut. De sidene som var veldig raske med sine reviews ga spillet toppkarakter, mens de som tok seg litt bedre tid innså at man ble fort lei av "monsteret" sitt. Spillet ble fort kjedelig da man innså hvor banale questene var, og at good/evil-systemet ikke fungerte helt etter planen.

Nå sier jeg ikke at B&W var elendig, bare at det ikke var like bra som de første reviews sa...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-04 12:39, skrev Darth Kjell:

Jeg synes dere bør reviewe Splinter Cell ja, men dere bør ta dere god tid... hater sider som bare spyr ut reviews

Det er det jeg sier hele tiden, og det er nettopp av den grunn Gamer.no ikke alltid har omtalen ute når spillet lanseres (eller dagene rett etter for den sags skyld). Vi er veldig nøye med å spille spillet gjennom først, og så skrive fyldige omtaler. For oss er det vesentlig viktigere enn mengden omtaler, og slik vil det alltid være. Det er og blir vår profil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...