erikstein Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Er jo litt rart..dette er en gamerside, men dinside.no har testet spillet før dere :smile: Ser at dere mangler skribenter til bla. Gamecube..har dere kanskje få til Xbox også? Selv har jeg både gamecube og xbox, splinter cell er jo et genialt spill...har dere kanskje ikke tilgang på spillet? Er jo desidert mest PC spill/ps2 tester. F.eks så får jo hw.no utstyr inn til test fra forskjellige produsenter/webshops. Har dere noen slike avtaler?? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Forøvrig så mener JEG at gamer.no burde holde seg til pc og ikke svirre rundt med de konsollene.. Lenke til kommentar
balrog Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Må si meg enig med aurstad. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 haha :smile: Konsoll er jo mye morsommere. Syntes nå jeg. Men om du liker pc/drivere/hardware/oppgradering. Så ok :smile: Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 15:26, skrev iceraven:Er jo litt rart..dette er en gamerside, men dinside.no har testet spillet før dere :smile: Vi fikk en debug-versjon av Splinter Cell til Xbox, og vi har bare 1 debug-maskin. Anmelderen med den maskinen har en del andre titler å ta seg av også, i tillegg til at han dro på en liten ferie på fredag. Beklager. Og, jeg må også presisere at vi utfører lengre og mer omfattende omtaler enn Din Side. Det tar da også litt lengre tid. Quote: Ser at dere mangler skribenter til bla. Gamecube..har dere kanskje få til Xbox også? Vi mangler ikke skribenter til Xbox, vi mangler debug-maskiner for å få anmeldt debug-versjonene i tide. :/ Quote: F.eks så får jo hw.no utstyr inn til test fra forskjellige produsenter/webshops. Har dere noen slike avtaler?? Ja, vi får spill fra utgiver eller utvikler, og vi får veldig, veldig mye. Det er mer enn bare blockbustere som skal anmeldes. Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 15:32, skrev aurstad:Forøvrig så mener JEG at gamer.no burde holde seg til pc og ikke svirre rundt med de konsollene.. Også er det de leserne som mener vi bør skrive om konsoller også. Vi er da tross alt en gamesite... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 15:52, skrev TST: Quote: Den 2002-12-02 15:32, skrev aurstad: Forøvrig så mener JEG at gamer.no burde holde seg til pc og ikke svirre rundt med de konsollene.. Også er det de leserne som mener vi bør skrive om konsoller også. Vi er da tross alt en gamesite... Også er de leserne som mener dere har gapt over for mye og følgen er at dere ikke rekker å review'e alt. Mange av disse leserene går da andre steder... tross alt.. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 hvorfor ikke lage seksjoner? Dere kan jo dele opp i konsoll/pc del. La hver sin "gjeng" ta seg av hvert sitt område. Hvor mange er dere? Dere kan sikkert få med noen flere som kan skrive/teste. Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 16:02, skrev aurstad:Også er de leserne som mener dere har gapt over for mye og følgen er at dere ikke rekker å review'e alt. Mange av disse leserene går da andre steder... Det er klart, der har du et poeng, men jeg tror neppe vi taper så mye på det. De må gjerne gå andre steder. Det skal veldig mye til å drive en norsk side frivillig, og samtidig ha den helt komplett. Hvis en går et annet sted, til en annen site, er jeg sikker på at også den siten har mangler med tanke på omtaler. Skal vi lete etter perfekte siter som har alt, ender vi opp med store siter fra USA som har like mye inntekt som VG. Men, vi skal se på saken og ta "klagene" til etteretning. Og igjen vil jeg gjerne benytte anledningen til å minne om at vi søker etter talentfulle spilljournalister. Interesserte bes lese dette: http://www.gamer.no/diverse/medarbeider.html Lenke til kommentar
dietah Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Bare lurer på hva debug maskiner er jeg. Noen som kan forklare? Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 16:15, skrev iceraven:hvorfor ikke lage seksjoner? Dere kan jo dele opp i konsoll/pc del. La hver sin "gjeng" ta seg av hvert sitt område. Hvor mange er dere? Dere kan sikkert få med noen flere som kan skrive/teste. Uansett om vi har seksjoner eller ikke, ender vi opp med samme problemet: Mangel på folk som kan skrive profesjonelt. Det er mange, veldig mange, som kan spille dataspill, men ikke fullt så mange som kan skrive proft og seriøst om spillet de tester. Vi er stadig på leting etter folk, men det er dessverre veldig mange søkere som ikke oppfyller basis-kravene våre. Det å dele opp i seksjoner er noe vi ser på, og det vil komme med et publiseringssystem, men først må vi ha nok profesjonelle skribenter til å dekke alle titlene. Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 16:35, skrev dietah:Bare lurer på hva debug maskiner er jeg.Noen som kan forklare? Maskiner som kan spille "utvikler"-versjoner av spill. Det være seg beta-versjoner, nesten retail-versjoner eller presse-versjoner rett og slett. Det er billig å presse opp, og gis ofte ut i forbindelse med markedsføring. Av og til får vi debug-versjoner flere måneder før lansering, mens andre ganger får vi det på lanseringsdagen fordi de ikke har mulighet til å sende retail hver gang. Kunne sikkert forklart enda mer, men jeg tror det holder. :smile: _________________ Tor-Steinar Tangedal Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-12-02 16:40 ] Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Tror ikke jeg selv stiller i en kategori som "proff" skribent. Hva dere legger i det selv er jo egentlig ganske interessant...er dere selv proffe? har dere noen utdannelse? Selvfølgelig kan jeg skrive "seriøst" det er ikke problemet. Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 16:53, skrev iceraven:Tror ikke jeg selv stiller i en kategori som "proff" skribent. Hva dere legger i det selv er jo egentlig ganske interessant...er dere selv proffe? har dere noen utdannelse? Utdannelse trenger man ikke for å skrive om spill. Det jeg mener er at det er en vesentlig forskjell på stilen vår, og stilen til en hvilken som helst unggutt på 13 år, som skriver spillomtaler på hjemmesiden sin. Vi får inn en god del søknader, som forkastes da det ser ut som det er skrevet av en 13-åring. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Ah, ok...jeg bare begynte å lure...kanskje dere hadde et kurs o.l? :smile: Det jeg mente. Jeg kan f.eks anbefale GT2002 uten problemer. "DRITFETT spell, rå grafikk, FETE biler, bra lyd, MASSE oppgradering av biler, RÅ gameplay, rått i mulitplayer!" En forenklet versjon selvfølgelig. Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 17:01, skrev iceraven:Jeg kan f.eks anbefale GT2002 uten problemer."DRITFETT spell, rå grafikk, FETE biler, bra lyd, MASSE oppgradering av biler, RÅ gameplay, rått i mulitplayer!"En forenklet versjon selvfølgelig. Forenklet ja, som neppe overbeviser noen som helst. Kort tekst, mange skrivefeil. Kopier den teksten 60 ganger, og du får et eksempel på en dårlig søknad. :wink: Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Var ingen søknad heller :smile: Poenget mitt er det at jeg/andre ikke har prøvd å skrive en review før. Ergo, jeg kan ikke vite om jeg hadde vært flink :smile: Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Det er klart, der har du et poeng, men jeg tror neppe vi taper så mye på det. De må gjerne gå andre steder. Det skal veldig mye til å drive en norsk side frivillig, og samtidig ha den helt komplett. Hvis en går et annet sted, til en annen site, er jeg sikker på at også den siten har mangler med tanke på omtaler. Skal vi lete etter perfekte siter som har alt, ender vi opp med store siter fra USA som har like mye inntekt som VG.Men, vi skal se på saken og ta "klagene" til etteretning. Og igjen vil jeg gjerne benytte anledningen til å minne om at vi søker etter talentfulle spilljournalister. Interesserte bes lese dette: http://www.gamer.no/diverse/medarbeider.html Poenget mitt er vel at jeg mener gamer.no bør ikke prøve så hardt på å dekke alle områder innen gaming. Dere bør konsentrere dere om de viktige områdene, dvs pc, og så heller bruke ekstra arbeidskraft som dere har til å dekke noen få konsoll-titler.. Som det er nå har jeg følelsen av at dere skummer pc/xbox/ps2/gamecube markedet og resultatet blir et middelmådig produkt innen alle genrene. Sats heller på et felt, få det riktig, og SÅ kan dere se dere om etter nye områder! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg syntes at en deling av folka mellom spill hadde vært det beste. Ikke at jeg har noe peiling på det, men det hadde vært en fordel om delene av siten kunne dekke forskjellige behov. Dere gjør vel det den dag idag, men det er veldig lite konsoll tester (ingen skal komme og si at det ikke konsoll er viktig, da de er LAGET for spill). Greit, pc er sikkert bra (jeg er ikke motstander av pc i det hele tatt, spiller bf etc. også). Poenget mitt er at konsoll er viktig. Det er mange spill som er morsommere på konsoll enn pc, ergo det burde være en viktig del. De trenger gamecube folk, de har ALT for lite xbox'er til testmaskiner etc. Det kan umulig være så vanskelig å skaffe "voksene" folk? :smile: Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Det kan umulig være så vanskelig å skaffe "voksene" folk? :smile: JO Tro meg, det er vanskeligere enn det ser ut til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå