Gå til innhold

Bilder fra konsentrasjonsleirer

Jokko88

Anbefalte innlegg

Var på en klassetur i Polen/Tyskland og besøkte flere konsetntrasjonsleier, tok mange bilder og her er noen av de jeg likte best. Er helt amatør når det gjelder fotografering og bildene er tatt med et gammelt digitalkamera, men mener selv at disse bildene ikke var så ille.post-49352-1170603544_thumb.jpgpost-49352-1170603554_thumb.jpgpost-49352-1170603568_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.

bilde nr1 var greit nok, men det ble litt kjedelig med den grå himmelen.

Hva om du hadde stilt i midten av togskinnen slik at de lagde en paralell linje bortover?

På bilde nr2 syns jeg at du skulle stilt deg midt i veien, og fått med mest mulig av trærene og veien.

bilde nr3 gir meg ingenting.

Det er bare å fortsette ;)

Lenke til kommentar

Bildene i seg selv er kanskje ikke noe å hoppe i taket for. Litt uskarpe og små bilder. Men det vekker iallefall en følelse hos meg. Jeg var det selv på klassetur, med speilrefleksen min, men tror du ikke jeg hadde glemt laderen hjemme å batteriet gikk tomt på veien inn til leiren! :cry:

Når jeg var der var det enkelte ting som gikk inn på meg, blant annet rommene med alt av hår, kofferter, sko og børster. Helt framme i buret lå det en koffert med et navn og fødselsdatoen, 1943! Hun hadde ikke rukket å bli mange årene!

Marius

Lenke til kommentar

Her er større versjoner av mine favoritter: post-49352-1170611187_thumb.jpgpost-49352-1170611219_thumb.jpg

Begge kunne nok trengt litt redigering, men har ikke photoshop akkurat nå. Himmelen er jo kanskje litt vel hvit, men bildene skal jo ha litt trist stemning i seg.

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar

Med tanke på at bildene er av historiske begivenheter, tror jeg det hadde vært best om du hadde gitt de et "vintage"-preg. Dvs. sort/hvit eller annen effekt uten farger som får bildene til å virke eldre.

Bilde nr.2 trenger en liten smule horisontal opprettning :-)

Lenke til kommentar

Alle bildene virker dårlig gjennomtenkte og ser ut som de er tatt som "feriesnapshots". De trenger desperat litt etterbehandling. Bilde nr. 1 og 3 er i tillegg uskarpe.

"Dumt det var folk der"? Hvorfor ikke vente til de flyttet seg?

Hvorfor bare stå NESTEN i midten av gaten på bilde 2?

Å ikke ha bildebehandlingsprogram er ikke akkurat en unnskyldning for å legge ut ubehandlede bilder når du selv påpeker at de kunne hatt godt av en trimming. På et bildekritikkfora burde du legge ut bilder med intensjoner om å vise/forbedre selve BILDET så godt som mulig, ikke "skryte" av at du har vært på tur.

Er du helt blank på komponering så kan denne anbefales:

http://www.morguefile.com/archive/classroo...qbhbpeh48fjotr4

Lenke til kommentar

Vel bildene er jo egentlig "feriesnapshots", hadde ikke noen god tid på å ta bilder, men så etterpå at de var ganske gode og ville se hva dere på forumet syntes.

Har fått megbilderedigerinsprogram nå, men har ikke noen særlig erfaring med det, men tror jeg skal prøve å fikse opp bildene litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...