gamerman Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hei Jeg har sett mye på speilrefleks i det siste ang da kjæresten skal kjøpe seg et. Har sett på D50 og D70; Hun kan få D50 med 18-55mm linse til en pris av ca 5800 kroner, da trenger hun bare en veske til rundt 400 kroner siden hun får minnekort av meg som passe kameraet. Prisen vil da lande på rundt: 6200,- uten frakt Jeg har sett et tilbud nå at D70 koster 6499 kroner med 18-70 mm linsen, men hvis hun skal kjøpe dette kameraet må hun ut med 399 for minnekort(pga mine minnekort passer ikke) og 400 for vesken som sagt. Dette blir til en pris av: 7307,- med frakt Hun sparer altså en god "høvding" på å kjøpe et D50 kamera (1107,- eksakt), men er det kanskje verdt å invistere i D70 med bedre linse? Hun er veldig glad i å ta "makro" bilder (som dere vet, nærbilder av ting), hun jobber en del i photoshop og som alle vet er speilrefleks kameraer litt ment til å ha en etterbehandling sies det ihvertfall. Hun er interessert at bildene skal være ferdige men har mulighet til behandling. Hun tar bilder av natur veldig ofte og er da avhengig av god kontrast: Skog, fjell, himmel, nærbilder av blomster og spesielt vann! Hun tar også bilder av personer hun kjenner osv men det er kanskje ikke så viktig med kvaliteten da. Som sagt hun trenger et kamera som er All-around men som prioriterer mest natur og kontrast.Jeg fant da disse to kameraene som er nesten identiske utenom linsen? Så det store spørsmålet er: Skal hun spare en "høvding" og kjøpe D50 eller bør hun ta D70 med litt bedre linse? Håper på gode svar Takker på forhånd Lenke til kommentar
pederk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ikke hold for hardt på den siste høvdingen. Forskjellen mellom linsene er ganske så stor på alle områder og VIL gjøre en forskjell i praksis. Slå til på D70! Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Enig med pederk. Hadde selv dilemmaet for en stund siden, men da var prisforskjellen betydelig mer. Men fikk kjenne begge kameraene i hånda, sett linsa, da var jeg solgt. Kjøpslå litt med selgeren, kom til en avtale med medfølgende minnekort. Det fikk jeg. Kanskje du får avslag på veske og, de bruker å være greie. Til slutt, kitlinsa til d70 koster 3k utenom den pakken, så den ekke dum Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) D70 er et kamera du kan ha lenge uansett hvor stor interesse hun kommer til å få.Og er absolutt verdt kjøpet,siden de er mye enklere å selge hvis hun skulle finne ut at dette ikke er noe for henne. Endret 5. februar 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
engekri Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ikke overbevist? Gå for D70 med skikkelig opptikk. Ja, det er så mye bedre. Mer lysstyrer og en god del skarpere. Kamerahuset er også bedre. Mulighet for trådløs blits feks samt _mye_ bedre egronomi! Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Høres veldig bra ut, jeg skal vise henne denne posten senere. Tusen takk for veldig seriøse og gode svar Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 D70 fungerer trådløst mot ekstern blits med Nikons geniale trådløse blitssytem (CLS), det gjør ikke D50 uten videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå