Gå til innhold

IE forflytter en div 1px!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har problemer eller lettere sagt en utfordring som jeg ikke skjønner noe av. Det har seg nemlig slik at jeg har 2 div'er over hverandre. De er like brede og har samme bilde. Det rare er at IE flytter den øvre div'en 1 px eller om det er den nedre. Det vet jeg ikke. Det som er saken er at de er offset med 1 px.

Så kommer det en løsning. Jeg velger å ta margin-left på den øvre diven med 1 px. Da blir det korrekt i IE. Men selvfølgelig feil i Opera.

Ta tenker jeg å lage en IE hack. Med egen stilark for IE. Men når jeg da setter margin-left til 1 px. Så skjer det ingenting. Så tenkte jeg at det var noe feil med hacken min. Men da forsøkte jeg å sette inn et helt vilt padding tall. Og det ødela designet. Så hvordan skal jeg da løse dette. Stilarket har margin og padding til 0 fra begynnelsen av.

Problemet kan sees på vedlagt bilde og på hjemmesiden min http://www.kimthomassen.com. Problemet er altså IE.

Håper noen har en enkel løsning på dette.

EDIT: Ser nå at når jeg forandrer browser vinduet så legger det seg på plass. Dette kan dere sjekke ut ved å titte på hjemmesiden min. Hva er det egentlig som er galt? Vet at IE er galt men :!:

med vennlig hilsen

Kim

post-53667-1170602034_thumb.jpg

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det blå er en ny side som jeg designer. Men jeg har samme probleme på min hjemmesiden. Lurer på om det er oppløsningen så krøller det til. Mellom "logo" div og resten av siden blir det 1px forskyvning.

kjører 1280 x 1024

kimthoma...

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...