Gå til innhold

video av folk som lager musikk (profesjonelt)

DilliMusic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Guider liksom, eller mer sånn show-off som man bla.a. ser i en del musikkvideoer?

7884007[/snapback]

guide på en måte. vil se noen måter som man mastrer en låt på. kansje jeg ser noe som jeg ikke visste eller liknende. tenker på den prosessen der låta er laget men vokaler skal settes inn så mastreres osv.

sliter litt med en låt for tiden. rock. men vokalene vil ikke gå i et med låta. så vil se hvordan folk setter alt sammen. kansje det bare jeg som har feil tekst og synge måte :p

men uansett lærer mer ved å se det enn å lese :) sånn jeg lærte meg, cubase, fl studio, sonar, og reason så klart

Dilly

Lenke til kommentar

Ja, videoturtorials er tusen ganger mer lærerike enn tekst.

Eller, ihvertfall mye mer praktisk og lett å følge med på og sette det i sammenheng.

Jeg vet ikke om noen slike videoer desverre, det blir jo å surfe rundt på videogoogle og youtube. Kanskje noen av treffene her er lærerike?

http://youtube.com/results?search_query=pr...s&search=Search

Fikk ikke helt tak i om det var sangteknikken du var ute etter, eller postprocessing?

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg er enig med deg Dilly. Han gidder jo ikke engang laget skikkelige og interessante arpeggioer, selv om det kanskje er litt 1999. Men man kan gjøre så utrolig mye rart med arpeggio.

En annen fin ting med at man sitter på egenhånd og prøve ut ting er at man da risikerer å få til noe nytt og innovativt.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...