Tåkelys Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Har nå en P4 1.8GHz. Vil jeg merke noen markant ytelsesøkning ved å sette i en 2.6GHz? Hovedkortet støtter max 2.6GHz. Har også et GF4 Ti4400, men tenkte å kjøpe GeForce FX når det kommer på markedet. Vil dette oppsettet holde en stund da? Tenker først og fremst på spill. Takker for svar. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Om det lønner seg kommer vel helt an på hvor mye penger du har og hvor lyst du har på det. Du vil kanskje merke en liten forbedring men det er ikke sikkert at du merker noe. Men før du kjøper det kan du jo stille deg spmålet om du har bruk for det, spiller du noen spill idag som lagger pga treg cpu, eller bare tror du at du kanskje kommer til å spille spill som du regner med at kommer til å lagge. Og er det pga cpu at de lagger isåfall. For det er garantert kunn pga spill du trenger en kjappere cpu. Men Jeg personlig ville ikke byttet, men det er fordi jeg ikke har så mye penger, og ikke så stort behov heller. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg ville først sett hvor lang jeg kunne overklokket prosessoren (dersom du har litt peiling på denslags) før jeg kjøpte ny. Så heller vente med å oppgradere. Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Helt enig med forrige innlegg, Bare gå inn i bios og juster litt på FSB'en, sett den først opp til 133, siden du kanskje ikke har mulighet til å låse AGP/PCI porten. da får du ca 2400 CPU Se min sig..jeg har vanlig boxed kjøler som deg Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Tipper også at HKet ditt støtter CPUer over 2,6GHz med BIOS oppdatering(dersom det takler 533 Bus da). Ellers OCer du lett CPUen din til 2,4GHz dersom du ikke har 1,8GHz av den gamle Willamette typen. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 kommer det 1,8 ghz nordskog CPU'er??? ****, kjøpte en 2,4ghz til pappa jeg..... (jobben betalte ) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Xvani skrev (2002-12-02 17:58):kommer det 1,8 ghz nordskog CPU'er??? Jepp det gjør det? Intel Pentium 4 1.8 GHz Boxed PC400 Socket PGA478, 512kB "Northwood" Om du bruker internet så finner du det selv. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Hovedkortet støtter max 2.6 med oppgradert bios. Er et Asus P4T-E. Når det gjelder overklokking, så er jeg litt redd for det. Prøvde fsb på 118. Men da startet ikke maskinen lengre. Kan kjøre den på 112 stabilt. Og jeg vet at maskinen er rask nok til det meste i dag. Men tenkte vel at en slik oppgradering vil forlenge dens levetid endel, med tanke på krevende spill som kommer. Om en 2.6 vil holde koken en stund fremover liksom. [ Denne Melding var redigert av: Cola-boks på 2002-12-02 19:15 ] Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Maskinen din er kraftig nokk en god stund fremmover enda den, kjører selv en Athlon XP1800+ med 768MB RAM og GF4Ti4400 og må si att det holder i lange baner, selv med alt på maks i de nyeste spill. Ved å oppgradere CPU til 2.6GHz så utsetter du bare dødsdatoen maks ett år og muligens mindre enn det. Ville heller spart pengene og heller kjøpt en kraftig og saftig oppgradering når maskinen ikke lenger klarer å henge med i svingene, har selv mange ganger vurdert å oppgradere de siste 6 månedene, men har komt frem til att det holder i lange baner med det jeg har. Vil si det er bortkastede penger å drive å oppgradere hele tiden så snart det kommer noe nytt, da jeg oppgraderte tidlig i sommer var det fra en sliten Celeron 533MHz med 256MB PC100 Ram og Voodoo5 5500 til Athlon XP1800+ med 768MB PC2100 CL2 Ram og GF4 Ti4400 og helt frem til da så hadde maskina mi vært nokk til å kjøre de fleste spill uten problemer med god kvalitet, bortsett fra GTA3 og en del spill som krevde T&L. Som sagt: Tenk Nøye gjennom om du _VIRKELIG_ trenger å oppgradere. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Du kommer til å tjene en del når/hvis du kjøper Gf FX! Selv ville jeg gjort det var jeg deg (hvis jeg hadde penger da) du kan jo vente til når du skal kjøpe fx og kjøpe begge deler da, har sikkert sunket litt i pris til da Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Det er veldig liten vits mener jeg. Det er så lite som du vil merke ... Vent heller til det er kommet noe feitere på markedet, som Hammer'n/Barton eller Prescott/Northwood med HT til en lavere pris. Du kan da få deg et nokså bøst system med de penga du sparer nå. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Sliter me samme dilemma. Har en NW [email protected] som jeg vurderer å oppgradere i noe mer saftig, men r på den annen side ikke sikker på hvor nødvendig d egentlig er. Tror nok heller jeg venter til de store gøtta som hammer osv kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå