eldavid Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Heisann Noen som vet hvor de selger slangefittings (helst hutigkobling) med dimensjonene 3/8" OD og 1/4" ID? Har til nå prøvd biltema, Tess (hadde kun fittings i mm), clas ohlson, bygg og bo med lite hell. Noen som vet om en butikk som kanskje har noe? Evt viss det er noen som har noen slike fittings liggende betaler jeg gjerne for dem. David Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hvilke gjenger er det du skal skru dem i? Og hvorfor hurtigkoblinger? På tess kan du kjøpe 7mm ID eller 6,5mm ID, og det passer godt på 1/4" ID (1" == 25,4mm you do the math) Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Mest fordi de andre koblingene jeg fant på TESS var så sykt dyre (50-60kr ++) Når jeg da trenger 6 stk blir det en del penger. Hurtigkoblingene kostet kun 20-25, men var som sakt kun å få i mm (de hadde 10mm, jeg trenger 9,5:S) Dette er første vannkjøling, så hvis jeg sier noe feil ikke skyt meg, alle var nybegynner en gang;) Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Kan f.eks disse fungere til mitt bruk: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=T...406&mcat=14s298 Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kan f.eks disse fungere til mitt bruk:http://www.microplex.no/product.aspx?pid=T...406&mcat=14s298 7869628[/snapback] De har gjengedim 3/8 og slange dim 1/4 id hvis det er til hjelp... Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Hmm, tror de skal fungere ja... Noen som har noen slanger å anbefale, med slangedimensjonene 3/8" OD og 1/4" ID, helst fra microplex. Hvordan er f.eks disse; http://www.microplex.no/product.aspx?pid=K...406&mcat=14s281 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hvorfor skal du ha 1/4" ID-slanger? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Cpukjøleren støtter kun det Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Hva er forkjellen mellom 3/8"BSPT og 3/8"BSP? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 OK, har du en BigWater-blokk? Hvis så, er det bare å bytte til 3/8" slanger. Denne har nemlig 1/4" BSP-gjenger, og du kan bruke alle nipler som har 1/4" BSP-gjenger. Det er i slanger du har mest motstand i en sløyfe. BSP er rette gjenger, og BSPT er koniske gjenger. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Riktig det ja. Men det er kun CPU blokken som er bigwater, resten er en blanding av waterchill og diverse. Siden settene har forskjellige typer slangenipler bytter jeg alt ut til disse, med unntak av CPU-blokken. Tenkte jeg også skulle gå for disse slangene. Ser det greit ut? Grunnen til disse dimensjonene er at radiatoren har nipler det ikke er mulig å bytte ut. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Feil retning å gå! Bytt ut alle niplene med 3/8" ID-versjoner. For CPU-blokk bruker du 1/4" BSP-nipler med 3/8" ID Og så kjøper du 3/8" ID Primoflex-slanger (evt. kuriyama hvis du vil spare noen kroner). Å kjøre 1/4" slanger er nesten det samme som å ikke ønske ytelse fra systemet! Jeg har selv byttet ut niplene på min BW-blokk, og har 3/8" slanger på hele systemet. Tynne slanger gir vesentlig større strømningsmotstand enn en litt restriktiv blokk da det er lenger strekk med høy motstand. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Høyere motstand vil si lavere fart på vannet, men det skulle da ikke ha så mye å si på ytelsen. Resultatet trodde jeg skulle bli at vannet blir litt mer varmet opp når den går igjennom CPU blokken (og chipsett), men kjølte seg tilsvarende ned i radiatorene? Pumpen må også jobbe noe mer, men det er den jo bygget for. Problemet mitt er det at jeg har en radiator det ikke går ann og skifte niplene på, de står bom fast (har prøvd lenge med å få de ut) Siden dette er hovedradiatoren (2*120 vifter) vil jeg gjerne har den med. Hadde jeg ikke hatt dette problemet ville jeg selvfølgelig ikke nølt med å skifte til nipler og slanger med større flow. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå