Goldfish Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Vi ser alle ganske ofte folk som ikke gidder å bruke tid på emnet her i forumet. Hva med en liten beskjed ved siden av der man skriver inn emnet om å bruke feltet fornuftig? F.eks. "Bruk emnefeltet fornuftig" eller lignende? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Om du refererer til at du syntes det er dumt vi endrer på topicen er grunnen til det rett og slett for folk ikke hører når jeg legger en liten notis i posten... Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg forklarte meg kanskje litt galt. Jeg forstår det helt at dere fikser på emner, det har jeg ingenting imot. Dette var egentlig et foreslag om en liten tekst ved siden av feltet "Emne:" (når man skal poste en ny post) hvor det står at man skal bruke en god og beskrivende overskrift, så husker kanskje flere det. Bare et tips. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Allyse, om du endrer den og i tilleg legger til en liten advarsel tror jeg nok at de fleste hører.. :wink: Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 15:12, skrev Jannis-15:Allyse, om du endrer den og i tilleg legger til en liten advarsel tror jeg nok at de fleste hører Nei. Overhodet ikke. Jeg drev på slik et halvt år, uten at det hjalp i det hele tatt. Til slutt ble jeg lei ekstra molbo-arbeid og gikk over til å bare endre emnet. Det er så mange emner, hver bidige dag, som ikke ser ut, eller er svært lite informative, at vi rett og slett ikke gidder å skrive notis lenger. Jeg har, for å være helt ærlig, også liten tro på at tekst ved siden av emnetfeltet hjelper. De fleste som gang på gang skriver søplete emnefelt, har enten svært dårlig tid, eller gir fullstendig blaffen. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 15:21, skrev TST:De fleste som gang på gang skriver søplete emnefelt, har enten svært dårlig tid, eller gir fullstendig blaffen. Er vel ikke det at de har dårlig tid, men de gidder ikke. Kan kanskje også være manglende norsk kunnskaper, så de ikke klarer å uttrykke seg på noen annen måte. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Det er iallefall verdt et forsøk! Synes nå jeg... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 En skulle jo nesten ha hatt aldersgrenser her på forumet da. Bare litt dumt siden en 18-åring kan oppføre seg som en barnehage-unge og omvendt... TST, du har gitt dem mange advarsler før sier du, men har du noen gang bannet dem? Det hjelper lite å gi den 50 advarsler uten å gjøre noe som helst. :wink: Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Aldersgrense? Nei, det blir for dumt :smile: Er selv 14 år, og skulle vel greie å skrive ryddige innlegg, med rettskriving og greier :wink: Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 18:19, skrev Serqevx:Aldersgrense?Nei, det blir for dumt :smile:Er selv 14 år, og skulle vel greie å skrive ryddige innlegg, med rettskriving og greier :wink: Er nok ikke alderen det kommer an på. Men det er late folk og manglende norsk kunnskaper. Nå er vel ikke jeg den beste i norsk, men jeg klarer da å unngå dårlig Nettikette. [bruk emnefeltet fornuftig] er jo forsåvidt en grei måte å få folk til å skjønne at de må rette litt her og der, men det blir jo noen ganger litt vanskelig for oss andre å vite hvem som er hvem (spesielt hvis vi har svart på en av trådene) :smile: Muligens det skulle blitt gitt advarsler til de som har dårlig Nettikette? [Edit: Fikset litt på den ene linken] _________________ Forumet beste side finner du her. #hw.no@undernet [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-12-02 18:37 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg foretrekker å ganske enkelt stenge tråden om emnefeltet er totalt på viddene - men tar hensyn til de som ikke har så mange meldinger (som er det eneste sikre jeg kan gå etter for å vurdere om noen er erfarne brukere eller ikke). Ikke at jeg tror det hjelper stort, da... Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 18:14, skrev Jannis-15:TST, du har gitt dem mange advarsler før sier du, men har du noen gang bannet dem? Det hjelper lite å gi den 50 advarsler uten å gjøre noe som helst. Jeg kan ikke utestenge en person fordi han bruker emnefeltet feil en gang. Det er jo ikke de samme som går igjen hele tiden, og det er ikke menneskelig å huske hvem jeg gav advarsel til over tid. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Likevel har jeg ganske konsekvent gått inn for å IKKE besvare poster hvor de skriver i emnefeltet eksempelvis: "HJELP!!!! NOE ER HELT GALT HER!!!" eller "TRENGER HJELP FORT!!! NOEN SOM KAN HJELPE???" Utrolig masete og stygt og ekkelt. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Ja, hva pokker er det egentlig med "Trenger hjelp fort", "XXX er galt. HASTER !!!!!!!" ? Skal det bry meg at vedkommende ikke har tid til å gjøre ting skikkelig første gang? Jeg er jo ikke noen her skylig var liksom. Og hvis jeg har lyst til å bruke 4 uker på å svare på tråder, så må jeg nesten få lov til det :wink: Det virker som en del "fjortis-huer" tror de kan kreve hjelp/svar her. Nesten fristende å bare svare i tråden at jeg ikke gidder å svare skikkelig og hvorfor(selv om det er nesten vel så barnslig...), men av en eller annen grunn tror jeg ikke at folk tar det hintet heller... Argh *irritere seg borte i en krok* :wink: Lenke til kommentar
kommers Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 For å holde tråden i posten: Poenget til Goldfish var at moderatorne kan spare seg for en del arbeid bare ved å skrive en liten notis ved siden av emne-feltet i skjemaet på siden der man poster NYE innlegg, slik at folk blir mer klar over de strenge kravene til presise og beskrivende emner på postene som blir postet. Virket ikke som om TST skjønte dette i hans første post i denne tråden. For å skeie ut igjen: Personlig synes jeg at man ikke kan forvente at et offentlig, åpent tilgjengelig forum slik som dette skal se like ryddig og velorganisert som glansbilde-samlinga til bestemora din. Det vil alltid være forsøpling rundt om kring, greit at man kan prøve å begrense den, men av og til synes jeg folk er svært raskt ute med å kun komme med kritikk av andres brudd på emne-regler, valg av kategori posten er plassert i eller andre "netikette-overtredelser". Det som irriterer meg mest er de som innlegg #2 i en tråd påstår at det første innlegget er spam. Det blir ikke noe mindre spam av sånt. Uansett, jeg bryr meg ikke om glansbildene ikke er sortert etter størrelse, motiv eller vakkerhet. Synes det er en bagatell det blir altfor mye fokusert på og gjør ikke alltid ting noe bedre. [ Denne Melding var redigert av: kommers på 2002-12-03 02:46 ] Lenke til kommentar
TST Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 02:45, skrev kommers:Poenget til Goldfish var at moderatorne kan spare seg for en del arbeid bare ved å skrive en liten notis ved siden av emne-feltet i skjemaet på siden der man poster NYE innlegg, slik at folk blir mer klar over de strenge kravene til presise og beskrivende emner på postene som blir postet. Virket ikke som om TST skjønte dette i hans første post i denne tråden. Dette skjønte jeg meget godt, og jeg poengterer også i den første posten min hvorfor jeg ikke tror det vil hjelpe. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 23:38, skrev tunefish:Likevel har jeg ganske konsekvent gått inn for å IKKE besvare poster hvor de skriver i emnefeltet eksempelvis:"HJELP!!!! NOE ER HELT GALT HER!!!"eller"TRENGER HJELP FORT!!! NOEN SOM KAN HJELPE???"Utrolig masete og stygt og ekkelt. Det er bra. JEg tror vi alle moddene har lagt oss på en linje der vi stenger poster med capsing og !!!! tegnsetting. F.eks "Unødvengig bruk av caps og tegnsetting". Prøv igjen. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 15:25, skrev zn00ker: Quote: Den 2002-12-02 15:21, skrev TST: De fleste som gang på gang skriver søplete emnefelt, har enten svært dårlig tid, eller gir fullstendig blaffen. Er vel ikke det at de har dårlig tid, men de gidder ikke. Kan kanskje også være manglende norsk kunnskaper, så de ikke klarer å uttrykke seg på noen annen måte. tror nok dette er årsaken! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 15:30, skrev Divxdude:tror nok dette er årsaken! Om det er det som er årsaken så er det latskap. Hvorfor skal vi ta oss til å lese dem, når dem ikke har tid til å skrive ett skikkelig emnefelt. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Vi ser alle ganske ofte folk som ikke gidder å bruke tid på emnet her i forumet. Hva med en liten beskjed ved siden av der man skriver inn emnet om å bruke feltet fornuftig? F.eks. "Bruk emnefeltet fornuftig" eller lignende? Skjønner veldig godt hva du mener. Forumet har vokst såpass siden Delphi at det bare blir mer og mer viktig at folk utnytter emnefeltet. Blir helt oppgitt over slike innlegg som dette: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=76802 Innlegget ovenfor er bare et av mange med caps, enstavelser, "VIKTIG!" "LES HER!", "Hjelp!!!", "Bare avanserte brukere med stor villa og hage kan svare" etc. i emnefeltet. Kunne vært også greit hvis folk gjorde sitt beste for å formulere innlegget sitt. Virker som om mange er ute etter oppmerksomhet i stedet og ikke en gang gidder å bruke søkefunksjonen. Men så var det nytten av søkefunksjonen hvis teksten i innlegget i utgangspunktet er helt på jordet. Kanskje ikke så dumt med å hinte til retningslinjer når man skal poste et nytt innlegg (hmm, kan ikke se at linken er lett tilgjengelig?). Savner også "sticky posts" med noen tips i hvert forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå