Skrote Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Når jeg spiller musikk i bilen og bassen er kraftig så begynner altså lysene på bilen å blinke i takt med bassen og turtallsmålern begynner å bevege seg som en galing opp og ned. fra 1 til 1,5. Blinker kun i takt når jeg kommer opp i spesiell styrke på volumet på spillern. Så jeg lurer på om det er slik at jeg trenger en kondensator for å få fikse dette problemet? Om dere trenger mere info. Spør i vei!! Endret 4. februar 2007 av Skrote Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 tror en kondensator vil hjelpe ganske bra ja. sjekk også tilstanden på batteriet og ladingen.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 En kondensator vil nokk gjøre susen ja Da slipper han å suge ampeer ut av batteriet ved basstrykket, men istede suge det ut av kondensatoren Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Får vel gjøre det da! Gå til annskaffelse av en kondensator. Denne duger vell : Kondensator ?? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ikke vær så snar å anbefale gutten å kjøpe seg kondensator. Det du bør gjøre er å gå si hva slags ustyr du har. Kabeltykkelse forsterker batteri Har du et lite batteri som ikke kan gi ut nok juice når subben slår vil det blinke. Er kabelen tynn vil dette føre til spenningstap, og forsterkeren bare for å sjekke hvor mye strøm den trekker. Tilbake i min spede begynnelse hadde jeg bare en enkel liten forsterker med en ti tommer på seg. Da jeg gikk opp til en større men forliten forsterker og to tolv tommere fikk jeg samme problemet som deg. Jeg kjøpte meg en kondensator, problemet ble bare litt mindre. Jeg kunne høre høy musikk og kjøre i mørket i det minste. Jeg skiftet kabler fra 25mm til 50mm og kjøpe meg et sønniak batteri, dette hjalp mye bedre enn kondensator. Faktisk bruker jeg mye større utstyr nå, uten å ha kondenstor i det hele tatt. Sjekk batteriet, kan hende det er det som stod i bilen da den ble kjøpt. Jeg kan ikke så mye om batterier, men etter som jeg vet er det mA som sier hvor mye det kan sende fra seg når anlegget trenger det. Jo høyere dette er jo bedre. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Støtter Defus her... Du skal ha rimelig heftig anlegg for å ha BRUK for en kondensator, men de som ikke vet bedre, de monterer en, og så blir alt bra... tror de... Sjekk som defus sier, alle kabler, alle tilkoblinger osv... Legg opp skikkelig kabler til dynamo.. Opplys gjerne hva du har av utstyr også, så blir det enklere å svare på HVA du trenger Lenke til kommentar
Morel Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Husk å oppgradere strømkabelen fra batteriet til schassis, også. Dette glemmer mange. Mvh Pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå