black_sheep Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 SKulle formatere istad, fulgte alle intrukser, starta med system cd også recovery cd 1. Når den var halvveis kommer beskjeden please insert recovery cd 2. så da gjorde jeg det og regna med at den skulle gå videre i prosessen. Men etter kort tid(noen sekunder) skrudde bare hele pc'n seg av. Så hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Høres merkelig ut og min tanke er du har feil på cd nr 2. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Høres merkelig ut og min tanke er du har feil på cd nr 2. 7868755[/snapback] Prøvde en gang til da skrudde den seg faktisk av før jeg fikk satt i cd 2. Prøvde å slå på vanlig en gang, men da stopper den i "dos-bilde" og markøren står å blinker øverst til venstre. så står egentlig ganske fast. Kommer inn i bios da. Men aner ikke hva som kan hjelpe med det. Detta var kjedelige greier.. Det samme problemet som meg Er det feil på Cd'n da? Prøvde med en annen XP home cd fattern fant, og da skjedde det samme etter jeg hadde lest den godkjenningsavtalen og "trykka jeg er enig"(F8). Så da er det kanskje PC'n som er klikk da? og ikke cd'n? Endret 4. februar 2007 av black_sheep Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Ingen som skjønner seg noe på dette problemet? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Har maskina tidligere hatt problemer med blåskjerm, plutselig reboot eller at den plutselig bare slår seg av? For meg høres det ut som herr og fru hybelkanin har stiftet familie i prosessorkjøleren. Brukes maskina primert til surfing og tekstbehandling så belastes prosessoren minimalt mens en installasjon gjør at prosessoren må jobbe en del mere og da kan varmeproblemet oppstå om kjøleren er full av støv. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Har maskina tidligere hatt problemer med blåskjerm, plutselig reboot eller at den plutselig bare slår seg av?For meg høres det ut som herr og fru hybelkanin har stiftet familie i prosessorkjøleren. Brukes maskina primert til surfing og tekstbehandling så belastes prosessoren minimalt mens en installasjon gjør at prosessoren må jobbe en del mere og da kan varmeproblemet oppstå om kjøleren er full av støv. 7872525[/snapback] Nope, kan ikke huske sist det skjedde altså. Men kanskje det ligger noe i det du sier. Skal jeg bare blåse litt eller finnes det bedre alternativ? Tør ikke åpne opp. Men det jeg tenker på er at den skrur seg også av før formateringen begynner.. ved de 3 valgene f.eks. Men ikke i bios, som jeg har poengtert tidligere.. Men blåse litt da eller? Lenke til kommentar
mbergseth Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det kan hjelpe å ta støvsugeren i luft inntaket, men det har ein minimal effekt fordi støvet setter seg i kjøleribbene, og da må du ut me kjøleribbene. Eg har hatt samme problem med å instalere OS, det var på grunn av ein defekt minnebrikke. Men då fekk eg av og til blåskjermer før eg prøvde reinstall. Husker ikkje helt, meiner på at eg fekk blåskjermer under installasjonen. Uansett så finnest no program for å teste hardware feil, foreksempel memtest for minnet. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Sånn, da var det fiksa. Sendte PC'n til en kar i går, fikk den igjen idag. Problemet lå i bios vistnok. Så da er jeg back on track. Takk for hjelp folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå