Seonaith Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hei, Noe merkelig må ha skjedd med skjermkortet mitt over natten. Når jeg setter på en video i Quicktime så er halve bildet svart diagonalt og blinker av og på (det samme gjelder spill), mens i Media Player blir bildet helt vrengt og fargene danser rundt på skjermen. Kortet er et Nvidia 7900 GT. Hva i all verden skjer? Endret 4. februar 2007 av K.Larsen Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Hjelp? Er det ingen som vet? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Sjekk hva temperaturen på GPU er når problemet oppstår. Du finner en temperatur-funksjon i kontrollpanelet for kortet ditt (klassisk kontrollpanel), eller med Everest dersom du bruker Windows XP (nedlastningslenker ca. midt på siden). Du kan også prøve å kjenne på kjøleribbene til vifta som står på skjermkortet og kjenne om dette er veldig varmt. Men vær obs! Kjerna på 7900GT kan nå 125 grader før det blir kritisk, så du kan brenne deg om du ikke er forsiktig! Dersom kontrollpanelet sier at temperaturen er over 100 grader, men kjøleribba på skjermkortet ikke er så varm at du ikke klarer å ta i den, er det stor sannsynlighet at kjøleribba/vifta sitter løst. Endret 4. februar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Takk! Lastet ned Everest nå, men hvor går jeg for å finne ut av temperaturen? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Maskinnavn - Sensor Der skal det være en liste med forskjellige temperatursensorer, inkl. GPU. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Thanks mate! Det står bare 43 grader der faktisk, men jeg skrudde for såvidt av maskinen en halvtimes tid nå og har ikke samme problemet lenger. Skjermkortet trengte vel bare litt fred og hvile? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå