Gå til innhold

Playstation 3 online store

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er man ute etter online er 360 valget, ingen tvil.

7938496[/snapback]

Da er det ingen tvil at jeg venter med å skaffe en PS3. Online er viktig for meg. Det er nok for mange andre her også

Det var mye klaging i starten når marketplace ble lansert det kostet penger. Nå ser vi hva vi betaler for :w00t:

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Hvis Sony utelukker følgende muligheter:

- se hvilke venner som er online mens man spiller

- lese og skrive meldinger mens man spiller

- invitere venner til spilling

Jeg har ikke noe særlig trua på at dette kommer egentlig.

Grunnen for dette er hvordan online systemet er bygd opp.

7938496[/snapback]

Det må da komme et bedre online system til PS3 enn det som er i dag :thumbdown:

Jeg snakker sikkert for mange at et bra online system er viktig

Når jeg kjøper nytt spill, går jeg som regel gjennom det offline så over til online.

Spill som ikke brukes online selger jeg eller blir støvsamlere. Sjeldent at jeg spiller et offline spill flere ganger

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Så lenge Socom4 får samme online-system som de tidligere spilla, så er jeg mer enn fornøyd :D Altså det å kunne velge hvilket land, ranket og uranket rom, bra oversikt, joine folk på vennelista, sende/motta meldinger, lage enge taunts++ Skal jeg tippe, så vil jeg si at jeg har brukt godt over 2000timer på socom-serien online de siste 4 åra. :blush: Mye av dette mangler X360 spill.

Lenke til kommentar
Hvis Sony utelukker følgende muligheter:

- se hvilke venner som er online mens man spiller

- lese og skrive meldinger mens man spiller

- invitere venner til spilling

Jeg har ikke noe særlig trua på at dette kommer egentlig.

Grunnen for dette er hvordan online systemet er bygd opp.

7938496[/snapback]

Det må da komme et bedre online system til PS3 enn det som er i dag :thumbdown:

Jeg snakker sikkert for mange at et bra online system er viktig

Når jeg kjøper nytt spill, går jeg som regel gjennom det offline så over til online.

Spill som ikke brukes online selger jeg eller blir støvsamlere. Sjeldent at jeg spiller et offline spill flere ganger

7940416[/snapback]

Jeg liker ikke måten du tar på deg stemmen til allhvermansen. For jeg tror faktisk også jeg snakker for mange når jeg sier at Online ikke er så viktig med mindre du er en hardcore gamer med et uber konkuranseinstinkt. Å jeg tror også jeg snakker for mange når jeg sier at en god singeplayer opplevelse er noe som ofte blir glemt nå i disse online tider. Å at det er dypt savnet.

For meg handler spill om historier og gameplay. Å det er noe som ofte forsvinner i online opplevlesen.

Men at sony har ting å gjøre på sitt online system er tydelig. De har mange ting å fikse på. Men det er nok noe de kommer til å satse på å ordne opp. Det er nok en grunn til at Phil Harrison har fått munnkurv angående hva som er i den store "vår" updaten. (1.6)

Lenke til kommentar
X360 online miljøet er jo like morsomt som å spille med utlendinger. Ikke moro! Så lenge SOCOM 4 har det samma så er online et fett for min del:p

7941359[/snapback]

Er enig der :thumbup:

7941602[/snapback]

Disse utsagnene tyder på at dere enten har få venner(på lista) eller har truffet på feil folk.

Jeg har bygd meg opp en finfin venneliste og det er haugevis med folk som er meget morsomme å spille med..

Er bare å ta en titt på "Spille GeoW online"-tråden her på forumet så ser man at det er veldig mange som har det særdeles morsomt når vi spiller sammen.

Men hvis dere bare har prøvd dere på public games så skjønner jeg hva dere snakker om, for der er det en enorm overflod idiotiske folk. Derfor vennelista er så genial siden man kan velge hvem man vil spille sammen med :w00t:

Lenke til kommentar
For jeg tror faktisk også jeg snakker for mange når jeg sier at Online ikke er så viktig med mindre du er en hardcore gamer med et uber konkuranseinstinkt. Å jeg tror også jeg snakker for mange når jeg sier at en god singeplayer opplevelse er noe som ofte blir glemt nå i disse online tider

7941445[/snapback]

Så kjøp en PS3 for offline og X360 for offline og online :)

Det finnes bra spill som tar både tid og kan spilles om igjen offline

Fleste spillene jeg har selger jeg eller legger på hylla som ikke er online

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Online betyr ingenting for det store flertallet. Selv kommer jeg ikke til gå online hvis jeg kjøper meg 360/PS3 heller.

Det er viktig for de mest hardbarkede dog, og dette er også de som kjøper flest spill. Men dette er bare en gruppe på noen få millioner.

Lenke til kommentar
X360 online miljøet er jo like morsomt som å spille med utlendinger. Ikke moro! Så lenge SOCOM 4 har det samma så er online et fett for min del:p

7941359[/snapback]

Dette maa da tyde paa at dere bare spiller public med whinete amerikanere og engelskmenn.Det suger litt horesaft ja. Noen gang testet aa spille med norske fra gamer.no? Det er skikkelig artig det :)

Lenke til kommentar

7941359[/snapback]

Er enig der :thumbup:

7941602[/snapback]

Disse utsagnene tyder på at dere enten har få venner(på lista) eller har truffet på feil folk.

Jeg har bygd meg opp en finfin venneliste og det er haugevis med folk som er meget morsomme å spille med..

Er bare å ta en titt på "Spille GeoW online"-tråden her på forumet så ser man at det er veldig mange som har det særdeles morsomt når vi spiller sammen.

Men hvis dere bare har prøvd dere på public games så skjønner jeg hva dere snakker om, for der er det en enorm overflod idiotiske folk. Derfor vennelista er så genial siden man kan velge hvem man vil spille sammen med :w00t:

7942031[/snapback]

Har opp i mot 100 stk på lista mi hvor 95% er nordmenn. Har spilt med flere av dem, men det er bare ikke noe "miljø". Hvertfall for en som har vært i samme online miljø i 4 år(SOCOM på Ps2). Folk kjenner bare hverandre på GAmertag og det går ikke så mye prat utenom spillingen. Det jeg og hvertfall RockyIII er kjent med er at alle vet hvem alle er og at det er på fornavn med hele gjengen. Slikt online miljø er helt toppers og det er ikke lett å få noe som dette bygget opp. Ps2 hadde kanskje den luksusen med at det var få online spill som hadde støtte for friends og voice chat, men dette styrket miljøet enda mer.

Har prøvd på X360 og startet med GRAW, men det var bare ikke helt riktig for min del. Jeg snakker ikke for alt og alle (Noe Avanor gjør tydeligvis :innocent: ), men tror det er noen som er litt enige. Det er litt for "spredt" på X360.

Lenke til kommentar
Har opp i mot 100 stk på lista mi hvor 95% er nordmenn. Har spilt med flere av dem, men det er bare ikke noe "miljø"

7942185[/snapback]

Så du gir X360 og online systemet skylden for at du ikke har noe bra miljø? ;)

Jeg har et godt miljø. De fleste av vennene er koblet opp online. Mange av de er ikke gamere men som bare spiller nå og da. Jeg har også faktisk truffet flere folk jeg har møtt gjennom Xbox Live

Uansett så har du valget å få et bra online system eller ikke med en X360. Det har du ikke med en PS3

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Har opp i mot 100 stk på lista mi hvor 95% er nordmenn. Har spilt med flere av dem, men det er bare ikke noe "miljø". Hvertfall for en som har vært i samme online miljø i 4 år(SOCOM på Ps2). Folk kjenner bare hverandre på GAmertag og det går ikke så mye prat utenom spillingen.

7942185[/snapback]

Nå spiller jeg ikke online selv, men jeg kan anta at om man stort sett har folk herfra på lista, vil det nesten kunne kvalifisere som et "miljø", hvor man også prater utenom selve spillingen. At det ble et annet slags miljø på ps2 hvor det var 15 stykker som spillte ett eneste spill online totalt sett (for sikkerhets skyld; lavt tall satt for å eksemplifisere) er jo ikke annet enn forventet. Tidlig i internetts historie, kjente sikkert alle som var online hverandre på fornavn også, og hadde et helt spesiellt "miljø"...

Lenke til kommentar
Kanskje PS3 er en avsosial konsoll men jeg liker å spille med venner. 9/10 ganger jeg spiller er online og som regel med noen jeg kjenner

Vil nå si det er knapp mer sosialt å ha venner på besøk for å spille, enn å spille over nettet med dem.

Selvfølgelig er ikke alle spill like bra multiplayer på en tv, men fighting, racing og til og med fps spill kan være det.

Et par pils, noe snoop og en VF5 tournament er hakket kulere og mer sosialt enn om alle sittere alene på promperommet med headset.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...