Gå til innhold

Playstation 3 online store

Straffa

Anbefalte innlegg

Kom over dette på et forum

So anyone know why we only have sony published game demo on the playstation store?

Why no EA games like NFSC, FNR3, Madden, Tiger Wood?

Why no RR7, Full Auto 2, NBA 2k7, GRAW2, etc?

What's up with that?

I'm not happy

Han har et poeng, det er omtrent ingen demoer å laste ned utenom Sony spillene til PS3 i dag.

Er det fordi online tjenesten er gratis og det koster penger å legge ut demoer og la brukere laste dem ned?

Hva er grunnen?

Denne tråden er ikke ment for å snakke negativt om PS3, la oss diskutere tråden og ikke om PS3

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper det har noe med at noen millioner nedlastinger på ca 1Gb for hver demo som kommer koster penger for noen der ute i verden...

Hadde vært fint om noen større nettsider som IGN eller Gamespot hadde spurt Sony dette spørsmålet!

7868919[/snapback]

Enig. Det må være en del frustrerte (gubber&fruer) spillere der ute som ikke får lastet ned så mye.

Det vi vet er at Sony online tjeneste er gratis.

Det koster å drifte server og legge inn demoer. For å ikke snakke om bra båndbredde og mere.

Det virker som spill selskapene selv eller Sony må betale. De får jo ingen fortjeneste fra brukerene siden online tjenesten er gratis

Endret av avanore
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
First thing they need to improve is they need to let you access friends lists while playing a game and read messages while playing a game.

Dårlig

Second thing is be able to invite your friend to a game

Hva er poenget med å spille online uten venner

Third thing is live arcade gets new exclusive demos every week and get multi platform demos every week just now GRAW2 Def Jam Icon and NBA Homecourt coming soon but Sony have got nothing thats been updated demo wise except for GT:HD Concept and Gripshift

Skal du spille GRAW 2 demo, må du spille den på X360

4th Thing

Get some downloadable content on there like new COD Maps new Resistance maps new Ridge Racer Circuits new Boxers for Fight Night New kits for Madden and NBA All we have so far is something for Genji Sony should push Insomniac to get some new maps out and Namco to get new circuits out if MS can do it Sony can

Samme gjelder her. COD 3 maps kan lastes ned til X360 men ikke til PS3

Det er ganske dårlig. Det virker som de ikke satser i det heletatt på online delen. Det er egentlig ganske synd. Jeg hadde ikke spilt noe særlig X360 om det ikke var for den flotte online delen. Det er kun noen få spill som Oblivion som jeg kan spille offline

Endret av avanore
Lenke til kommentar

... jeg sier bare AT Det går Ann konsollen har bare vært ut noen måneder og er ikke en gang lansert i europa .. også klager dere på det er for lite demoer og laste ned... xbox 360 har vært på markedet i snart 1 og 2 mnd ca. derfor er det mye mer og laste ned der ifra... det er ganske logisk.

og de tingene som er nevnt her blir fikset i fw oppdateringer

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
... jeg sier bare AT Det går Ann  konsollen har bare vært ut noen måneder og er ikke en gang lansert i europa  .. også klager dere på det er for lite demoer og laste ned...  xbox 360 har vært på markedet i snart 1 og 2 mnd ca.  derfor er det mye mer og laste ned der ifra... det er ganske logisk.

7937957[/snapback]

Den har vært ute i 4 måneder

Det kan da ikke være så vanskelig å legge ut GRAW 2 demo til PS3 brukerene, eller nye maps til COD 3

Lenke til kommentar
... jeg sier bare AT Det går Ann  konsollen har bare vært ut noen måneder og er ikke en gang lansert i europa  .. også klager dere på det er for lite demoer og laste ned...  xbox 360 har vært på markedet i snart 1 og 2 mnd ca.  derfor er det mye mer og laste ned der ifra... det er ganske logisk.

og de tingene som er nevnt her blir fikset i fw oppdateringer

7937957[/snapback]

Så du kan invitere venner, Sjekke vennelisten og sende beskjeder?

Endret av avanore
Lenke til kommentar

7937957[/snapback]

Den har vært ute i 4 måneder

Det kan da ikke være så vanskelig å legge ut GRAW 2 demo til PS3 brukerene, eller nye maps til COD 3

7937959[/snapback]

Ikke for å pirke, men det er vel 3 måneder.

Det tar nok litt tid da Sony ikke har vært tidlig nok på banen ovenfor utviklere med tanke på hvordan online systemet deres skal fungere. Nå vet jeg ikke om Sony betaler lagringsplass/båndbredde for andre utvikleres demoer eller om utviklere må betale det selv. Det kan isåfall sette en demper på deres lyst til å legge ut demoer

Lenke til kommentar
jepp de skal legge til multi tasking i updaten vi får på eu launchen

7938001[/snapback]

Det er jo flott :)

De må også få flere demoer. Det er jo mange spill som allerde er kommet til PS3 som det ikke finnes demoer av. Kun spill laget av Sony som kan lastes ned i dag og det er for dårlig

Endret av avanore
Lenke til kommentar

For alle andre konsoller har vært perfekte når de kom??

FEIL! Det tar litt tid med update og forbedringer. Sony har til nå hovedsakelig fokusert på å få konsollen ut med et virkende system. Dog ikke perfekt. Dette er noe de kan forbedre med ganske ofte gjennom firmware updates. PSP er sykt mye bedre nå en når den kom. Takket være dette systemet. Samme med 360.

Lenke til kommentar

Hvis Sony utelukker følgende muligheter:

- se hvilke venner som er online mens man spiller

- lese og skrive meldinger mens man spiller

- invitere venner til spilling

...så vil jeg påstå at onlinedelen deres er en liten katastrofe. Nå ble jeg skuffet :( Håper virkelig dette er noe de jobber med og snart har klar! For et par år siden var jeg overbevisst om at PS3 kom til å bli den store maskinen, og gledet meg sykt til den. På den tiden som har gått har jeg bare blitt mer og mer skuffet over PS3, og nå virker den som et middelmådig alternativ til 360. Hadde virkelig trodd Sony kunne bedre enn dette. Sony har mye arbeid foran seg hvis de skal nå igjen 360 (hvis de klarer det?)...

For å si det sånn. Jeg likte PS3 mye bedre enn Xbox, kontrollene spesielt. Håper virkelig PS3 en gang i fremtiden klarer å leve opp til forventningene og bli like stor som PS2.

Lenke til kommentar

Vi glemmer jo at xbox 360 manglet mye av det som nå virker som det naturligste i verden. Tok vel lang tid før man kunne spille og diverse mens man lastet ned demoer fra xbox live.

men det microsoft skal ha kreditt for er at det faktisk var mange demoer, filmer etc tilgjengelig ved launch og i de påfølgende månedene

jeg er spent på onlinedelen til PS3. Om den er plaget med lagg, dårlig nedlastingshastighet etc, så foretrekker jeg heller å bruke 500kr i året på xbox live. Men det finner vi vel ikke ut før i neste måned :)

Lenke til kommentar
Vi glemmer jo at xbox 360 manglet mye av det som nå virker som det naturligste i verden. Tok vel lang tid før man kunne spille og diverse mens man lastet ned demoer fra xbox live.

men det microsoft skal ha kreditt for er at det faktisk var mange demoer, filmer etc tilgjengelig ved launch og i de påfølgende månedene

jeg er spent på onlinedelen til PS3. Om den er plaget med lagg, dårlig nedlastingshastighet etc, så foretrekker jeg heller å bruke 500kr i året på xbox live. Men det finner vi vel ikke ut før i neste måned :)

7938089[/snapback]

Har ikke en liste over hva som kunne lastes ned November 2005, men det var ikke småtterier :)

Invitere venner burde vært fra starten av

Endret av avanore
Lenke til kommentar

FEIL! Det tar litt tid med update og forbedringer. Sony har til nå hovedsakelig fokusert på å få konsollen ut med et virkende system. Dog ikke perfekt. Dette er noe de kan forbedre med ganske ofte gjennom firmware updates. PSP er sykt mye bedre nå en når den kom. Takket være dette systemet. Samme med 360.

7938034[/snapback]

Når 360 ble lansert hadde den mange av de mulighetene den har i dag. Legge til venner, lese/skrive meldinger samtidig som man spilte var der allerede fra dag 1. Mye var klart, og det var imponerende.

Enig i at PSP har blitt mye bedre nå enn den var før, fått mange fine og nyttige funksjoner :)

Lenke til kommentar

7938034[/snapback]

Når 360 ble lansert hadde den mange av de mulighetene den har i dag. Legge til venner, lese/skrive meldinger samtidig som man spilte var der allerede fra dag 1. Mye var klart, og det var imponerende.

Enig i at PSP har blitt mye bedre nå enn den var før, fått mange fine og nyttige funksjoner :)

7938136[/snapback]

Det vil komme mange multiplatform spill som garantert vil ha demoer

Ville vært surt for PS3 brukere om de ikke fikk dem samtidig som X360

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Hvis Sony utelukker følgende muligheter:

- se hvilke venner som er online mens man spiller

- lese og skrive meldinger mens man spiller

- invitere venner til spilling

Hei.

Jeg har ikke noe særlig trua på at dette kommer egentlig.

Grunnen for dette er hvordan online systemet er bygd opp.

Online systemet til 360 og PS3 er ganske forskjellig og det har sine fordeler å bakdeler.

Fordelen med PS3 systemet er at utvikler selv setter opp online tjenesten og har friere tøyler på hvordan det skal funke, bakdelen er at mange utviklere gidder ikke å gjøre dette å dropper heller online delen til ps3, noe vi har sett på flere titler som finnes på 360 og ps3.

Ulempen med 360 live er jo at utviklerne ikke har så stor frihet i å lage online system selv, men fordelen er at det er lett for utviklere å lage online siden det finnes bra biblioteker de koder av.

Er man ute etter online er 360 valget, ingen tvil.

Selv er det kun 1 spill jeg spiller online, det er SOCOM som ikke har kommet til ps3. Jeg er veldig glad for at SOCOM kan ha sitt eget system slik det har vært før på ps2.

Men er man generelt intressert i online er 360 veien å gå.

Siden hver utvikler lager sin egen online tjeneste, skal man ikke se bortifra at man også må opprette egene nick for å spille.

Dette måtte man på PS2 også.

Dvs, du hadde et nick på PLAYSTATION, et nick og passord på SOCOM, et annet nick på EA SPORTS sine spill osv.

Derfor har jeg ikke så mye trua på dette INVITE TO GAME osv systemet på PS3.

Jeg har forresten begge maskiner, og jeg kommer til å spille mest på ps3 online når socom kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...