Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor kan jeg finne samlivsrådgivere?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat vært gjennom et samlivsbrudd som jeg helst skulle vært foruten. Jeg går ikke inn på detaljer her, men det er i utgangspunktet noe jeg anser som bagateller - men som likevel er viktig for min del.

Jeg har ikke fått min kjære til å forstå hvorfor dette er viktig, og at det ikke er store saken jeg spør om - med en råtten storesøster i ryggen er jeg redd dette ikke vil endre seg stort om jeg ikke gjør et drastisk grep.

I skrivende stund er det omtrent akkurat et døgn siden det ble slutt, og vi har ikke hørt fra hverandre siden da. Jeg vet det ikke er veldig lenge, men hvis jeg ikke hører noe fra henne innen en uke er jeg villig til å gå langt for å få igang en samtale med henne, og forhåpentligvis få henne til å innse at det er dumt å kaste bort det vi har/det vi har hatt pga. en såpass liten ting. Hun er dessverre ganske så sta av seg, så jeg regner ikke med at dette bare vil gå seg til.

Spørsmålet mitt er egentlig enkelt og greit - når vanlig samtale mellom oss ikke fungerer fordi hun blir sinna når jeg prøver å ta opp temaet - og at det også har ført til brudd - er det ikke greit å kontakte en psykolog/samlivsekspert som vi kan snakke med?

Jeg er villig til å betale akkurat hva det koster, for penger er virkelig ikke det som betyr noe her. Hvor finner jeg en slik kvalifisert person? Har søkt litt rundt om på nettet, men har funnet svært lite.

Skulle helst hatt tak i en fra Drammensområdet.

Mange takk på forhånd,

Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri vært inne på noe sånt, men så vidt jeg veit kan du få henvisninger via lege...sånn fungerer det for psykolog iallfall. Og legen har en del peiling på det meste angående både medisin, samliv, helse og andre former for institutter.

Ta kontakt med fastlegen din, du :)

Og lykke til. Håper det ordner seg :yes:

Lenke til kommentar

Takk for svaret, men hun var visst ikke villig til dette. Hun er av den oppfatning at det kun er for gifte par som har vært gift i noen år, og ikke for "folk" som oss.

Ellers så er hun også av den oppfatning av at kun barn kan endre seg, og ikke voksne personer. Trist egentlig, da det er generalisering av værste sort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...