teoball Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Heisann! Bedriften jeg jobber i skal anskaffe seg digitalt videokamera, Canon XM2, og jeg har fått i oppgave å snuse litt rundt.. Har et spørsmål: Når det er DV inn/ut på kameraet (Firewire) og man sender opptaket inn på pc via et Firewire-kort, blir dette lagret som en filtype på harddisken..? Lurer kort sagt på hvilket format dette kommer gjennom kabelen på siden jeg regner med at alt skjer digitalt. Mange takk! Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 På mitt Canon MV400i kommer det iallfall inn som ei AVI-fil. Jeg bruker Firewire. Tror dette er standarden, siden det er et råformat (som derfor ikke har noe kvalitetstap). Men det tar jo rundt en GB for 4 min film da... Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Det er veldig lurt å ha en stor Harddisk hvis du skal jobbe med film. Og så bør du ha NTFS som filsystem. Du kan jo selvsagt velge hvilket filformat du vil ha. Men det anbefales å ta med 25mb/s. Altså, 25mb*60 sek = 1500MB = 1,5GB. Det blir det hvis du skal ha ett minutt med film. Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Det er veldig lurt å ha en stor Harddisk hvis du skal jobbe med film. Og så bør du ha NTFS som filsystem. Du kan jo selvsagt velge hvilket filformat du vil ha. Men det anbefales å ta med 25mb/s. Altså, 25mb*60 sek = 1500MB = 1,5GB. Det blir det hvis du skal ha ett minutt med film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå