Gå til innhold

dell leverer ikke OS-cd med maskinene sine!

hernil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er de som "står på krava" og prøver å krangle til seg en CD/DVD som har minst sjanse til å faktisk få en.

7871963[/snapback]

Ingen som sa noe som helst om krangling, går an å legge frem saken på en fornuftig måte. I tillegg er de "som står på krava" og tør å si ifra kanskje de som får en produsent til å legge om strategien. Sier man ikke i fra skjer det jo ingenting. Er ikke alltid det lønner seg å være passiv til alt.

Btw, leverer ikke dell en spesiell oem-versjon som kun er for Dell-maskiner? Fungerer det i det hele tatt å bruke den nøkkelen på en standard oem-versjon? (som man til nød kunne hentet fra nett). Lurer litt på det nemlig.

7872865[/snapback]

Joda, den hos Dell slipper du å taste inn Serial Key på (selv om den står på maskinen) og du slippre vel også å aktivere. Dersom du installerer med en annen OEM cd så må du ringe for å aktivere via telefon. Da kan du treffe på sånne tullinger som ikke eier kundebehandlingskills og spør deg direkte om du piratkopierer, du risikerer å måtte lese opp key'en for dem. Men for all del, det virker finfint.

Lenke til kommentar
Joda, den hos Dell slipper du å taste inn Serial Key på (selv om den står på maskinen) og du slippre vel også å aktivere. Dersom du installerer med en annen OEM cd så må du ringe for å aktivere via telefon. Da kan du treffe på sånne tullinger som ikke eier kundebehandlingskills og spør deg direkte om du piratkopierer, du risikerer å måtte lese opp key'en for dem. Men for all del, det virker finfint.

7875859[/snapback]

feil.

OEM cd-en fra dell, må aktiveres like mye som en vanlig en. men trenger ikke å aktivere den før du har formatert den en gang.

er ivvertfall slik med de xp cd-ene jeg har fått fra dell, og nå begynner det å bli en del. hehe

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

pc'en er nå oppe og kjører! :D

men det skal jeg ikke takke dell sine OS cd-er for. :p

nå som den funker igjen hadde jeg tenkt å lage en recovery cd med os'et og alt det der (drivere etc.) hvilken måte er den beste? jeg så i start > alle programmer > Dell Accessories. men gjett hva, den var tom! ;)

så det ser vel ut til at jeg trenger et tredjepartsprogram. noen tips? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis du har en skjult partisjon på maskin med OS er det ingen vits i å brenne OS cd. Hvis du kan trykke F11, eller lignende oppstart og få opp en recovery meny har du en slik partisjon.

Og til de som mener at man skal stå på krava osv. Hvis dell skal bruke og ikke minst transportere ti tals millioner cder blir det mye unødvendig forurensing.

Lenke til kommentar
Hmm... tatt feil angående aktiveringen da, men det funker med internettaktivering hver gang? har aldri måtte telefonaktivere min dell.

7876167[/snapback]

nå har jeg installert og aktivert 1 pc med OEM versjonen fra dell. Enten så har jeg en "ferdig aktivert" xp disk jeg bruker, ellers så lar jeg elevene aktivere windowsen sin selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...