Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Linksys WRT54GS

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt Linksys WRT54GS ganske lenge. Men for et par uker siden begynte nettet og dette ut sikkert en gang i timen. Det som skjer er at alle pc'er som blir koblet til denne routeren får en "internet gateaway" i network connections i windows. Skjønner ikke hvordan jeg kan få den vekk.. Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Toby^ skrev:
Hei. Har hatt Linksys WRT54GS ganske lenge. Men for et par uker siden begynte nettet og dette ut sikkert en gang i timen. Det som skjer er at alle pc'er som blir koblet til denne routeren får en "internet gateaway" i network connections i windows. Skjønner ikke hvordan jeg kan få den vekk.. Takk:)

7868133[/snapback]

Prøv et Vigor modem eller et annet modem som måler SNR ratio. Kanskje SNR er for lav?

Lenke til kommentar
  Toby^ skrev:
Men for et par uker siden begynte nettet og dette ut sikkert en gang i timen.

Hva slags linje har du? Har du prøvd å kjøre uten routeren? Mister du nettet da også? Kommer det opp igjen av seg selv eller må du restarte noe? Kjører du noen programmer som "spiser-båndbredde"?

Toby^ skrev:
Det som skjer er at alle pc'er som blir koblet til denne routeren får en "internet gateaway" i network connections i windows.

Mener å huske at den kommer opp hvis PnP er aktivert (hvis jeg ikke husker helt feil)

Det er enkelt å "knele" en WRT med standard firmware hvis man går inn for de f.eks. med P2P - et godt tips kan være å gå over til f.eks. DD-WRT e.l. som har mye større funksjonalitet, aktivit utvikling og ikke minst at man faktisk som regel får repons når man melder feil eller lurer på noe i forumet.

Lenke til kommentar
  ekm skrev:
Mener å huske at den kommer opp hvis PnP er aktivert (hvis jeg ikke husker helt feil)

Dukker opp dersom uPnP er aktivert ja... Og kan alltids være noe der som bugger på routeren, så er jo mulig å bare slå av denne funksjonen for å se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...