Fumle Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 hvis du skal prøve å redde data ut av den kan du bruke en slik Sata til USB Lenke til kommentar
znabel Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Problemet er igjen at installasjons cd'en til windows ikke finner igjen andre disker enn Maxtor. Drar jeg ut den står jeg igjen med en CD-RW og to DVD skrivere. Hvis jeg bruker softwaren fra denne siden http://www.ntfs.com/products.htm kommer jeg meg inn på Seagatediskene. Problemet er at jeg ikke klarer å endre filnavn (kun se og kopiere). Jeg skal altså endre hal.dll_orginal til hal.dll for å erstatte den filen jeg lastet ned fra nett i morges. Tipper det gjør susen, men finner ingen software som kan brukes. Problemet er at jeg må brenne den på en cd også, da maskinen jeg sitter på nå ikke har diskstasjon. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Kan grunnen til at den ikke finner SATA disken når du prøver å installere, være at den mangler sata driver Lenke til kommentar
znabel Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Kan grunnen til at den ikke finner SATA disken når du prøver å installere, være at den mangler sata driver 7869237[/snapback] De har jo fungert knall helt frem til jeg endret navnet på hal.dll filen, så jeg vil tro at det er drivere til dem. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Syns og huske at noen har hatt problem med installering når det både er IDE og SATA disker i maskina. Ut fra min kunnskap i dette problemet er de uerstattlige filene på IDE disken (Maxtor), muligens den disken skulle vært kobla fra og så gjort et forsøk med install. på en av SATA diskene. Fra nForce4 MB (mest kjenner av AMD systemer..) og opp kan SATA controlleren som tilhører brikkesettet på MB (nVidia) brukes med XP(XPP) med SP2(1) uten behov for egne sata drivere ved install. Friska opp min 5 år "nye" XPP med SP2 på en ny CD og la inn XP-pro på sata disk uten ekstra drivere (nForce4 MB) forrige helg. Lenke til kommentar
znabel Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Syns og huske at noen har hatt problem med installering når det både er IDE og SATA disker i maskina. Ut fra min kunnskap i dette problemet er de uerstattlige filene på IDE disken (Maxtor), muligens den disken skulle vært kobla fra og så gjort et forsøk med install. på en av SATA diskene.Fra nForce4 MB (mest kjenner av AMD systemer..) og opp kan SATA controlleren som tilhører brikkesettet på MB (nVidia) brukes med XP(XPP) med SP2(1) uten behov for egne sata drivere ved install. Friska opp min 5 år "nye" XPP med SP2 på en ny CD og la inn XP-pro på sata disk uten ekstra drivere (nForce4 MB) forrige helg. 7869281[/snapback] Har forsøkt å koble i fra Maxtor disken, men jeg får ikke tilgang til Seagate. Den eneste disken jeg har å forholde meg til akkurat nå er maxtor. En DOS utgave som kan lese NTFS disker, og som kan bootes via en cd er det jeg trenger. Da kan jeg erstatte .dll filen, sikkerhetskopiere, og deretter installere. ...ser ut til å bli en lang søndag :-) Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 skal finne ut om du kan bruke ubuntu til å endre filnavn den kjører fra cdr skal ikke installeres Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Stemmer at det er driverproblem. Grunnen til at du ikke finner sata diskene i WININSTAL er at WININSTAL ikke har sata driverene instaleret. Skaff deg driverdiskett. Start instalasjonen press f6 når instalasjonen loades. Så finner du de Det er forsåvidt grunnen til at du ikke finner de i dos også. DOSen har ikke drivere for sata instalert. Hvilket hovedkort har du ? Endret 4. februar 2007 av jonsogn Lenke til kommentar
znabel Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Funnet en DOS sak som fungerer nå. Er inne på riktig disk, og kan se filene som skal endres. Problemet er at jeg ikke klarer å endre dem. Mulig min gode gamle DOS kunskap har forlatt meg, men for å endre navn på en fil skriver man vel: ren hal.dll hal2.dll Får bare opp feilmelding om "Invalid directory specified". Lurer på om jeg begynner å bli tullete.... Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 det er denne filen du vil endre c:\WINDOWS\System32\hal.dll og du står i katalogen system32 nå og skriver dos komandoer Lenke til kommentar
znabel Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) det er denne filen du vil endre c:\WINDOWS\System32\hal.dll og du står i katalogen system32 nå og skriver dos komandoer 7869746[/snapback] Stemmer Jeg står nå i D:\windows\system32 To ting jeg skal gjøre: 1: Endre navn på hal.dll til hal2.dll (eller noe sånt) 2: Endre navn på hal.dll_orginal (hal~.dll) til hal.dll DR-DOS er det visst jeg har lastet ned og bootet. Endret 4. februar 2007 av znabel Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 det står at man kan bruke RENAME eller REN Lenke til kommentar
znabel Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Prøver begge deler, men får bare opp feilmelding: Invalid directory specified Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 har du lest dette http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm Lenke til kommentar
znabel Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Jepp. Flere ganger i dag faktisk. Forskjellen er jo at jeg har en hal.dll fil som fungerer, den har bare feil navn. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 det er jo mulig dette kan brukes Option 1: Boot from your CD and follow the directions to start Recovery Console. Then: Attrib -H -R -S C:\Boot.ini DEL C:\Boot.ini BootCfg /Rebuild Fixboot Lenke til kommentar
znabel Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Prøvd. Problemet er at jeg ikke er på riktig disk tipper jeg. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Er det på D partisjonen du har Windows ? så må du vel skrive det slik Option 1: Boot from your CD and follow the directions to start Recovery Console. Then: Attrib -H -R -S D:\Boot.ini DEL D:\Boot.ini BootCfg /Rebuild Fixboot Endret 4. februar 2007 av Fumle Lenke til kommentar
znabel Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Funker ikke. Skjønner ikke hvorfor jeg hele tiden får "Invalid directory specified" når jeg forsøker å gjøre endringer i DOS. Faens jævlig å være så nærme målet, men ikke få det til. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) men kan du se filene i det directory Mulig at ren skal skrives med store bokstaver REN Endret 4. februar 2007 av Fumle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå