Samot Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg kjører i dag en Raid 0 løsning med 2 WD40 disker satt på samme kanal med cable select. Løsningen ble valgt grunnet mangel på ekstra kabel. Nå har jeg tilgang på en kabel til. Er det noe å vinne ytelsesmessig på å sette diskene på hver sin kanal, og kan jeg evt. gjøre dette uten å sette opp raidet på nytt (formatere)? Lurer også på om det har noen praktisk betyudning om man benytter cable select kontra master/slave? Lenke til kommentar
Samot Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Kan også opplyse at jeg har et Abit KT7 hovedkort med HighPoint IDE Raid kontroller. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Ja... det anbefales å sette disker i raid på hver sin kabel. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg kan ikke kjøre diskene på hver sin kabel, må kjøre dem sammen på en kanal. Ellers så vil ikke BIOS oppdage diskene. Spørs litt hvilken BIOS/RAID chipsett du har. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 jeg kjører med 2*120gb på samme kanal, ingen problemmer det det. Har ikke målt så mye ytelse, men merker at det går mye kjappere en vanlig ide. Kan heller ikke kjøre de på hver sin kanal siden begge kanalene er i bruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå