Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Sjekk rundt på forumet her... Hvor mange kan du finne som har bestilt en vare til en brøkdel av det den opprinnelig kostet og fått den? 7868262[/snapback] Jeg og ganske mange andre. CD ON feilpriset Band of Brothers og det var en hel haug her fra forumet som fikk serien for 99,-. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Fikk en mail nå at de kansellerer alle ordre... Ikke helt overrasket, men rart at slike butikker får holde på slik... fikk svar at det er veldig få varer som blir feilpriset (i prosent), men allikevel så skjer dette ganske ofte. Hvor ofte skal man "lure" til seg kunder, skape blest rundt nettbutikken og så kansellere ordrene... Lenke til kommentar
hans A Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Så lenge du bekrefter ordren så er den bindende. Husker dere hun som skulle overføre 500 000 til datteren sin. Hun tastet feil og nåtte stå ansvarlig for den feilen. Det er bare staten som har lov til å rette tastefeil. De som får for mye skattepenger igjen pga tastefeil, får fort beslaglagt disse. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Ja, noen er heldige, wh1te. Men det tilsier selvfølgelig ikke at slikt er vanlig praksis hos alle. Nå har det vært tilfeller der butikken bare har kansellert ordren og gitt beskjed om at varen ikke blir sendt. Endret 4. februar 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Noen som vet hvor i loven det står om akkurat denne saken her... om de har lov til å kansellere eller ei? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ring Forbrukerombudet first thing i morgen, sier bare jeg. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Noen som vet hvor i loven det står om akkurat denne saken her... om de har lov til å kansellere eller ei? 7868481[/snapback] Her er kjøpsloven: http://forbrukerportalen.no/rettighetsarti...202.53#_priser_ Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Om Windows XP MediaCenter hadde kosta 450 så hadde det vært mere intressant, for MediaCenter bedre enn XP Pro synes jeg. Kjappere er den også. 7868384[/snapback] Nei, MCE er bare XP pro med ekstra funksjonalitet. Verken raskere eller bedre, den har bare MediaCenter, det er alt. Men man har jo gratis oppdatering til Vista, jo, det er en opplagt feil spør du meg. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Siste pris nå er 3995,- Tydelig at de har mye rot. 3 forskjellige priser på en dag. (450,-/3650,-/3995,-) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hvis noen har opplevd å få varer som er feilpriset, så er det kun ren velvillighet fra de butikkene det gjelder og ikke noe de MÅ gjøre. Forøvrig står det nederst på Mamoz sidene; "Med forbehold om feil" Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hmm.. rart det der. Mamoz er en seriøs bedrift, ja. På de andre nettsteden koster samme versjon ca 3000,- mer 7867674[/snapback] Nei, du misforstår nå. Det er XP det er snakk om, ikke Vista. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hmm.. rart det der. Mamoz er en seriøs bedrift, ja. På de andre nettsteden koster samme versjon ca 3000,- mer 7867674[/snapback] Nei, du misforstår nå. Det er XP det er snakk om, ikke Vista. 7871032[/snapback] Men den gir gratis oppdatering til Vista, så det blir omtrent det samme Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hvis noen har opplevd å få varer som er feilpriset, så er det kun ren velvillighet fra de butikkene det gjelder og ikke noe de MÅ gjøre. Forøvrig står det nederst på Mamoz sidene; "Med forbehold om feil" 7869952[/snapback] Alle kan ta forbehold, men man kan ikke krever forbehold etter at varen er "solgt". Dersom salget er bekreftet skal et kjøp være bindende for begge parter. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hvis noen har opplevd å få varer som er feilpriset, så er det kun ren velvillighet fra de butikkene det gjelder og ikke noe de MÅ gjøre. Forøvrig står det nederst på Mamoz sidene; "Med forbehold om feil" 7869952[/snapback] Alle kan ta forbehold, men man kan ikke krever forbehold etter at varen er "solgt". Dersom salget er bekreftet skal et kjøp være bindende for begge parter. 7871084[/snapback] Enig. Går du i en vanlig butikk så er varen solgt når du går i kassa og betaler den. Det virker som netthandel oppererer etter egne regler. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg trykte "Bestill", beløpet ble reservert på min konto og jeg fikk en ordrebekreftelse på mail. I den står det faktisk: Dette er en automatisk generert ordrebekreftelse. Vårt kundesenter vil gå igjennom dinbestilling og sende deg en revidert ordrebekreftelse hvis det viser seg at det har skjedd en feil eller endringer som påvirker ditt kjøp. Du mottar ny e-post når ordren er ferdigbehandlet, eller hvis det blir endringer på leveringsdatoer Din ordre kan ses under. Du mottar ny e-post når ordren er ferdigbehandlet, eller hvis det blir endringer på leveringsdatoer. Hvis du ombestemmer deg og vil slette en eller flere varer fra ordren, må du kontakte oss pr. telefon eller epost så fort som mulig. For oppdatert ordrestatus og mer informasjon, sjekk www.mamoz.no Er dette nok for å bare kansellere bestillingen? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det vil ikke jeg si, men det letteste er å ringe forbrukerombudet Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Reservering av beløpet fra din konto anser jeg som bindende med mindre du aksepterer at folk kan reservere/ta ut penger fra din konto uten at du har fått leverte (dvs. sendt i posten) en vare eller tjeneste. Det blir litt sånn som om du bestiller ferietur og reiseoperatøren trekker penger av konto, men forbeholder seg retten til å heve prisen eller å kansellere salget hvis de får solgt billettene til noen andre for en dyrere pris senere. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Reservering av beløpet fra din konto anser jeg som bindende med mindre du aksepterer at folk kan reservere/ta ut penger fra din konto uten at du har fått leverte (dvs. sendt i posten) en vare eller tjeneste. Det blir litt sånn som om du bestiller ferietur og reiseoperatøren trekker penger av konto, men forbeholder seg retten til å heve prisen eller å kansellere salget hvis de får solgt billettene til noen andre for en dyrere pris senere. 7871585[/snapback] Støtter den. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg trykte "Bestill", beløpet ble reservert på min konto og jeg fikk en ordrebekreftelse på mail. I den står det faktisk:Dette er en automatisk generert ordrebekreftelse. Vårt kundesenter vil gå igjennom dinbestilling og sende deg en revidert ordrebekreftelse hvis det viser seg at det har skjedd en feil eller endringer som påvirker ditt kjøp. Du mottar ny e-post når ordren er ferdigbehandlet, eller hvis det blir endringer på leveringsdatoer Din ordre kan ses under. Du mottar ny e-post når ordren er ferdigbehandlet, eller hvis det blir endringer på leveringsdatoer. Hvis du ombestemmer deg og vil slette en eller flere varer fra ordren, må du kontakte oss pr. telefon eller epost så fort som mulig. For oppdatert ordrestatus og mer informasjon, sjekk www.mamoz.no Er dette nok for å bare kansellere bestillingen? 7871341[/snapback] På nettsidene til Mamoz står det "Med forbehold om feil." Feil pris er ein feil og dei kan kansellere den. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 På nettsidene til Mamoz står det "Med forbehold om feil." Feil pris er ein feil og dei kan kansellere den. 7871640[/snapback] Jeg synes ikke det er så "opplagt" hvis de allerede har reservert eller trukket penger av kontoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå