Scalpel Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg har ett problem med noen av tekstfilene som følger med Linux-programmer. Hver linje avsluttes med ^M, og det er veldig irriterendes å lese. Jeg bruker nano (pico-klone), men har også sett problemet i vi. Er det noen som vet hva ^M er? Vil vel tippe at det er en slags newline-character. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Det er vel en newline-charecter ja. Du får den om filen er lagret i windows format. Trodde ikke det skulle være noe problem med filer som følger med linux, eller er det filer fra windows du mener? Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Vel, nå ble jeg nesten usikker. Programmet det er snakk om nå er ProgramE til A.L.I.C.E-boten. (Chat-bot som bruker AIML-programmeringsspråk). Det er lastet ned i .tar.bz2 format fra sourceforge, og består mest av .php og .aiml-filer. Det er vel ikke utenkelig at han har skrevet filene i Windows. Noen idé om hvordan jeg kan få fjernet det? Lenke til kommentar
morbo Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Ta en titt på dos2unix. Det følger med de fleste distroer. [ Denne Melding var redigert av: morbo på 2002-12-02 14:25 ] Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Noen idé om hvordan jeg kan få fjernet det? http://groups.google.com/groups?as_q=%5EM&....perl&lr=&hl=no Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 hmm, nå er ikke dette min sterkeste side, men du kan prøve med Code: perl -pi -e 's/r//g' filnavn Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Takk til Sumptrollet, jeg fant løsningen hos google. Kommandoen: perl -pi~ -e 's/cM//' fil1, fil2, fil3 etc. ordnet hele greia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå