Barcode Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hei, jeg skal installere XP Black Edition og Vista Ultimate + Office 2007 på hver sin partisjon på samme harddisk. Hvor mye HD plass ville dere avsatt på hver partisjon? Har 320 gb til rådighet. Jeg skal ha tre partisjoner på denne disken C:, V: og D:. I tillegg skal jeg installere endel software. Dersom XP er på partisjon C: og Vista på feks partisjon V:. Hvordan bør jeg installere mine appz? Bør jeg installere det som skal til XP på C: og det som skal til Vista på V:? Vil ikke alle appz legge seg på C\Program Files som default? Håper noen kan hjelpe Mvh, Bjørnar Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Programmene legger seg som oftest på "%System root%\Program files", så det vil nok ikke bli et problem. Jeg ville avsatt 60-70% til Vista, og resterende til XP. Kommer jo selvsagt litt ann på hvilke programmer du skal bruke i systemene... Lenke til kommentar
Barcode Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Ok, supert. Da gjør jeg som jeg hadde tenkt. Mange takk for svar:-) Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jo faktisk kan det bli et problem. Du må legge programmene som du installerer i XP på en partisjon og programmene du installerer i Vista på en annen partisjon. Det er fordi at enkelte programmer legger informasjon registret. Selv må jeg installere programmer på forskjellige partisjoner når jeg har dualboot Windows 2000 og XP. Så det du burde gjøre er å installere XP Programmene på f. eks C: og Vista programmene på V: Selvfølgelig enkelte programmer kan du jo åpen Whatever you are, men veldig mange av dem kan du faktisk ikke kjøre fra noe annet sted enn den Windowsen du har installert dem på. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå