Gå til innhold

Mercury EFI motorer?


Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som har kjennskap til Mercury EFI motorer. Som nevnt i en annen tråd, så kikker jeg på en båt med en Mercury 175EFI 96mod. Og jeg er litt usikker på motoren. Enkelte jeg har prata med sier det er en veldig god motor. Noen som vet om denne motoren tåler litt dorging / rolig kjøring uten å bli sur? Er jo en Injection maksin, så bør jo være bedre enn eldre 2.taktere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om det er noen her som har kjennskap til Mercury EFI motorer. Som nevnt i en annen tråd, så kikker jeg på en båt med en Mercury 175EFI 96mod. Og jeg er litt usikker på motoren. Enkelte jeg har prata med sier det er en veldig god motor. Noen som vet om denne motoren tåler litt dorging / rolig kjøring uten å bli sur? Er jo en Injection maksin, så bør jo være bedre enn eldre 2.taktere?

7867256[/snapback]

 

 

er litt usikker på dorging... da ville jeg ha gått for en 4-takter motor..

Lenke til kommentar

Det er 175hk på båten. Trenger ihvertfall140hk, men da blir nok forbruket høyere. Mener jeg minst må ha 150hk. Da vil båten ha en maxfart på 40Kt. Og vil da ligge på ca 20Kt på 3500rpm. Dette er da interresant iforhold til forbruket. Er rundt dette turtallet motoren har lavest forbruk. Litt høyere på firetaktere.

 

Bruker båten mye, og har båten ute så og si hele året. Litt avhengig av kulda. Har veldig lyst på 4t, men det koster dobbelt så mye.

Lenke til kommentar
Det er 175hk på båten. Trenger ihvertfall140hk, men da blir nok forbruket høyere. Mener jeg minst må ha 150hk. Da vil båten ha en maxfart på 40Kt. Og vil da ligge på ca 20Kt på 3500rpm. Dette er da interresant iforhold til forbruket. Er rundt dette turtallet motoren har lavest forbruk. Litt høyere på firetaktere.

 

Bruker båten mye, og har båten ute så og si hele året. Litt avhengig av kulda. Har veldig lyst på 4t, men det koster dobbelt så mye.

7879020[/snapback]

 

 

visst du skal bruke båten mye så ville jeg gått for en 150 optimax. den er rimeligere enn en 4-takt og har ca samme forbruk på marsjfart(kanskje litt høyere).. den mener jeg er det mest fornuftige valget!.. siden optimaxen da selvfølgelig er en 2-takt, v6, så er naturligvis oljeforbruket litt høyere, men til gjengjeld så har motoren kraftigere akselerasjon og høyere toppfart!!jeg har erfaring med en 135 hk optimax og etter det jeg har erfart så er det den beste motoren! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...