Mollenpriz Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hei, lønning kommer snart og jeg tenker på å invistere i en ny linse. Jeg trenger en allround zoom linse med god lys-styrke til en grei pris. Jeg har råd til ca 4000,- Jeg tar for det meste naturfoto men også en del konsertbilder. Sålangt har jeg kommet frem til denne. Jeg er ikke helt skarp på objektiver og slikt så jeg spør dere allmektige nowitalls! på forhånd takk, Mollen. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Den du har funnet frem er fin den. I alle fall når du har prisramme på 4k og skal ha zoom. Kjøp helst i butikk, siden sjansen er tilstede for at det eksemplaret du får ikke er 100% (flere må bytte/få justert sine eksemplar pga feilfokus). I butikken kan du vel enten ta en lyntest før du kjøper det, evt lett å levere tilbake. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg har kjøpt det objektivet, og mottok mitt andre med en feil for litt over ei uke siden. Kjøp hos en seriøs butikk over disk så du får klaget hvis/når det er noe feil. Skal klage neste lørdag når jeg kommer tilbake etter en reise. FotoVideo har tatt slikt alvorlig så langt så de kan jeg anbefale. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Takk for råd og anbefalinger Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Selv kjøpte jeg dette for litt siden. Meget fornøyd. http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12868 (Klikk også på mine linker i signatur) Lenke til kommentar
Jonasmr88 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det objektivet du linker til er meget bra, men til naturfoto blir det vel litt for lite...? Og for mange konserter holder det vel nesten ikke med f/2.8? Jeg hadde kjøpt et lyssterkt fastobjektiv og en telezoom, men kommer veldig an på hva du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå