Gå til innhold

Om pekebrettet på ukens tilbud Komplett.no

tepe2

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326524&cks=WYO

og lurer på en ting:

Noen bærbare (alle nyere trodde jeg) har et felt helt til høyre på pekebrettet, hvor du enkelt kan scrolle opp/ned på nettsider. Dette gjøres ved å føre fingeren opp og ned på høyresiden, istedetfor å klikke på pilen i nettsidens scroll-felt. Eller alternativt, holde nede venstre-knappen, flytte pila i scroll-feltet og dra opp og ned.

Har ikke denne pc'en denne egenskapen?

Pekebrettet er helt blankt og slett uten piler eller andre symboler som indikerer at denne egenskapen finnes.

Noen som vet?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen andre som har en Fujitsu Siemens, og som vet noe om dette?

Begynner å lukte angrerett her. Synd, for den virker helt grei ellers.

Hvordan er det med andre merker? De fleste som leser dette forumet har vel en bærbar PC.

Lenke til kommentar

Var inne på Fujitsu Siemens sine sider og letet litt.

Sammenlignet produktarket i pdf på denne og en dyrere modell i samme serie. Ser ut som den dyrere har scroll-funksjon, men ikke denne.

Konklusjon - TABBEKJØP - STYR UNNA !

Lenke til kommentar

Ok, sikket verdt et forsøk. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal finne ut hvilken driver touch-paden har.

Har kikket litt i enhetsbehandling, men ikke funnet ut noe der. Jeg finner bare en linje som heter "Mus og andre pekeenheter", og under denne er det kun listet opp en ting: "PS/2-kompatibel mus", og det er vel ikke det jeg er ute etter.

Driveren til touch-paden må da finnes en plass.

Noen som kan litt om dette? (For det gjør nemlig ikke jeg)

Lenke til kommentar

Har brukt en god del tid i forum jeg fant på produsentens side.

Det er flere med samme modell som har samme problem. De finner ikke denne j...a driveren, og de har lastet ned fra Synaptic, uten hell. Det går rett og slett ikke på denne j...a drittmaskinen.

HVORDAN ER DET MULIG i 2006/2007 å produsere en bærbar pc uten denne scroll-funksjonen? Stefar har en gammel billigmodell fra HP med scrollfunksjon.

Denne har jeg forresten bestilt til han. Har nettopp fått den, og har den hjemme hos meg foreløpig, for å "klargjøre" den til han. Aktivere antivirus (Norman som forresten er gratis i 3 år på denne) m.m.

Tror ikke han kommer til å like dette, og jeg skal helt klart anbefale at vi bruker angreretten, og heller finner en normal bærbar pc.

Uansett, takk til dere to som svarte.

(En annen ting jeg la merke til i forumet, er at en del har problemer med supporten til Fujitsu-Siemens. Unyttige svar m.m. Blir nok et annet merke neste gang.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...