MBlix Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hei, har startet på min første seriøse hjemmeside, hvor jeg viser fram en del av bildene jeg har tatt, om meg selv osv osv. MÅ ha tilbakemeldinger på siden, for å kunne forbedre layout og slikt. Post tilbakemeldinger i tråden... Siden er www.blixfoto.com På forhånd takk Mathias Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Først. Lyd på websider er noe shite, så jeg ville tatt bort den i introen. Jeg så innom natur-galleriet ditt. Bildene jeg så var jo fine de, men selve gallerilayouten og navigeringen i den flash komponenenten var ...forferdelig. Thumbnails vises i 5x5 pixler eller noe sånt, og en må holde muspeker over for å få sett en thumbnail på kanskje 50x50 (som fortsatt ikke nok til å vite hvilket bilde en vil se og ikke vil se). Frustrerende. Dessuten. Hvordan komme tilbake til index siden?? Jeg endte opp med å lukke hele Explorer. Det viser seg at jo mer 'fancy' design en webside har, jo mindre lyst har jeg til å besøke den. Mitt råd. Dump den flash saken og lag et tradisjonellt galleri med thumbs på rundt 150px. (regner med det er genererte greier, så det er vel ikke store mengder arbeid som går i vasken...?) Lenke til kommentar
engekri Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Siden er ALT FOR STOR. Sikker på at over halvparten av brukerene dine har skjermoppløsning som ikke er så stor som siden din. Jeg fikk både vertikale og horisontale scroller, og det er fyfy. HATER horisontalscroll. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Når jeg kjører 1280x1024 blir det ikke midtstilt. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Den heter "Untitled document". Jeg fikk horisontal scrollbar, og jeg kjører 1280x1024. Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Får ta en liten runde her, ja. Først tar jeg introvideoen. Den har veldig lite for seg, lydkvaliteten er dårlig, det er ingen mulighet å slippe å se videoen og det tar tid å laste den for brukere som ikke har god Internett-linje. Det finnes jo fortsatt de som bruker modem, ISDN eller har dårlig dekning på sitt trådløse nettverk. Ideen er god, men den trenger utvikling. Lag heller en mer innholdsrik video, kutt ut skarpe og dårlige lyder og legg inn en "Skip intro"-knapp som gjør at de som ikke vil se den får slippe. Etter ferdigspilt video ville det vært fint om man ble automatisk videresendt til hovedsiden, så man slipper å trykke, og logoen der burde endres. Det minner litt om en simpel Geocities-logo og ikke noe man har lagt ned mye tid i. Jo mer tiltrekkende, desto mer profesjonell fremtoning. Jeg forstår ikke helt hvor du vil med designet. Som tidligere nevnt bruker de aller fleste idag 1024x768-oppløsning, og scrolling på en hovedside er noe som får brukere til å sukke for så å forlate siden dersom de ikke umiddelbart ser noe spennende. Jeg ser at du har en burgunder linje nedover langs venstre skjermkant, men ikke noe tilsvarende på høyresiden, velkomstteksten er malplassert (her kunne du spart inn mye plass ved å flytte den lengre opp), og navigasjonsknappene kommer først frem etter at du har scrollet, noe som både virker forvirrende, irriterende og amatørmessig. Knappene er fine, og måten du har lagt dem omkring boksen og fjernkonrollene er fin, så det er absolutt noe du bør ta vare på. Valget av galleri er ålreit, men husk at ikke alle maskiner har Flash installert, og det medfører selvsagt at noen må laste ned programvare for å se bildene dine, noe som gjør bildene mindre tilgjengelige, og det er vel de du i aller høyeste grad ønsker å bygge siden omkring skal man tolke tittelen rett. Siden "Linker" ser amatørmessig ut, med de altfor vanlige blå lenkene mot en svart bakgrunn. Svaksynte kan støte på problemer der, og over tid kan slikt bli frykteilg irriterende å se på. For eksempel er siden www.thebestpageintheuniverse.com et eksempel på dette; etter å ha lest der en stund merker man at synet er grusomt etterpå. I tillegg er ikke adressene i seg selv det viktigste med lenker, men hva man lenkes til. Det finnes jo de personer som ikke vet hva noroff.no er for noe, og for dem ville det vært mye bedre å kalle lenken noe slikt som "Hjemmesiden til Noroff-Instituttet - en medierettet utdanning" eller noe i den duren. Når det kommer til sidens innhold bør du være litt selektiv når det kommer til bildene. Ikke legg ut to bilder som er like eller ser tilnærmet identiske ut. Lat som at det er proffer som vil se hva du har knipset, og vis dem det beste du har, ikke alt du har. Uskarpe bilder får folk til å se andre steder dersom du ønsker å selge dem. Tekstene du har skrevet mangler et grammatisk gjennomsyn og det ser mer ut som du har skrevet et ungdomsmanus enn en presentasjonstekst. Hvordan du velger å formulere deg på en slik side er avgjørende for om du vil bli oppfattet som seriøs eller ikke. Det er alltid bra å starte med slikt i ung alder. Det ble mye fokus på det negative dette, og det beklager jeg, men det er av den negative kritikken man lærer. Og husk - jo mer profesjonell siden ser ut, desto større mulighet har den for å bli en suksess. Det er tross alt en grunn til at sider hos home.no.net, piczo og geocities ikke rangeres helt på toppen ved et Google-søk. Du har et bra grunnlag, jobb litt med det så er jeg sikker på at du vil kunne oppnå et dugelig resultat. Lykke til! Lenke til kommentar
stabell Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Thumbnail'ene er veldig, veldig små. selv når man holder musen over. Og skip intro. Men når det er sagt: Det er enkelte grise-fine bilder der, det må jeg si. Så ut som om du hadde en 85/1.2, eller noe sånt. Stå på! Mvh, Tore Stabell Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Siden tråden omhandler tilbakemeldinger på en hjemmeside og ikke temaet fotografering så flytter jeg den fra "Fotografering" til "Annet". Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Enig med de over her i at intro'en godt kunne vært kutta ut. Siden jeg kjører 1024x768 så ser jeg bare halve at de små thumbnail'ene når jeg så på portretter. Bakrundslyd føler jeg heller ikke har så mye på en foto side å gjøre. Bildene dine var uansett bra Ikke ta klagingen min altfor seriøst, jeg brukte mange timer på å snekre sammen www.ungdommotmensen.com Og det er ikke akkurat noe kunstverk. hehe Lenke til kommentar
MBlix Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Hei alle sammen, har prøvd å rette meg etter noen av tipsene jeg har fått her... sjekk ut www.blixfoto.com og se hva dere synes. Tusen tusen takk for tilbakemeldinger. Det er bare å pøse på med hva dere synes nå også, og forresten. Hvordan er oppløsningen nå på deres skjermer? mvh Mathias Endret 9. februar 2007 av MBlix Lenke til kommentar
MBlix Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 BUMP... har merket at det kan forekomme problemer med galleriene i firefox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå