VetleRsport Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg lurer på hvor mye jeg kan klokke opp min: AMD Athlon X2 5000+ prosessord til.. Noen som vet noe ca? Lenke til kommentar
indus Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Vet ikke hvor mye du kan overklokke. men er bare og prøve seg fram. eneste som er VIKTIG er at du ikke klokker så mye at det smelter/brenner. pass på og ha nok kjøling. lykke til Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg vet du kan klokke opp en: AMD X2 4800+ til 3,1GHz med litt bedre vifte.. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg vet du kan klokke opp en: AMD X2 4800+ til 3,1GHz med litt bedre vifte.. 7866524[/snapback] Det er ingen som VET hvor langt en prosessor kan klokkes. Det kommer an på stepping, hvor og når den er laget...og ikke minst hvor heldig man er Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Og det har noe å si om du er tøff nok Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Og det har noe å si om du er tøff nok 7866590[/snapback] ja ja, det er jo også en måte å si det på :!: du må jo tørre å satse litt. Men bare kjølingen er i orden og man passer på litt så går det somregel greit Lenke til kommentar
Hans Olav Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ingen kan svare deg på det. Hvis du har AMD X2 5000 og får den opp til 3Ghz, så kan en annen med helt likt HW få den opp til 3.2 Ghz. Like prosessorer klokker ulikt, men forskjellene er ikke store. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) det er noen sentrale forskjeller da... Hvis du har s939 er det Toledo kjernen som er den sterkeste klokkeren, og klokker gjerne opptil 300-350mhz høyere enn Manchester kjernen... På AM2 er det Windsor-kjernen som gjelder (det er den eneste) og den klokker lavere enn både Manchester og Toledo... Cache størrelser: Toledo kjernen: 2Mb Cache Manchester kjernen: 1Mb Cache Windsor 5000+ og lavere: 1Mb Cache Windsor 5200+ og høyere: 2Mb Cache Harald Endret 5. februar 2007 av Hagr Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Som nevnt, meir cache jo lettere er det å overklokke. Jo bedre kjøling du har, jo mer kan du overklokke. Anbefaler deg å kikke litt rundt på andre tråder om overklokking, sett av en time og les litt på forumet om hvordan andre har overklokket/hvor mye de har overklokket og hvilken problemer de møtte på. Dette kan hjelp deg mye under overklokkingen. lykke til Endret 6. februar 2007 av RiFkinD Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) det er noen sentrale forskjeller da... Hvis du har s939 er det Toledo kjernen som er den sterkeste klokkeren, og klokker gjerne opptil 300-350mhz høyere enn Manchester kjernen... På AM2 er det Windsor-kjernen som gjelder (det er den eneste) og den klokker lavere enn både Manchester og Toledo... Cache størrelser: Toledo kjernen: 2Mb Cache Manchester kjernen: 1Mb Cache Windsor 5000+ og lavere: 1Mb Cache Windsor 5200+ og høyere: 2Mb Cache Harald 7880653[/snapback] Her er ett eksempel på hvor langt windsor cpu´en som du "klager" på kan klokkes: 3520MHz ikke så mye å klage på her nei:whistle: Endret 6. februar 2007 av amdme Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 fin klokk det der da hehe jeg klager vel ikke men... sier vel heller at det er andre kjerner som klokken enda lengre Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Og du kan bruke høyere volt på vann enn luft, og høyere volt på fase\tørris enn vann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå