Gå til innhold

Windows finner ikke minnepinne

ole1990

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg for en god stund siden en usb minnepinne fra pretec http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...OQAAAEOuuI03xiL

Jeg har aldri plugga den inn i en maskin som kjører Windows før, men når jeg prøvde det i dag, så får jeg beskjed om noe slikt som at windows ikke kjenner igjen usb enheten. Jeg får den da, natuligvis heller ikke opp i min datamaskin. Jeg inbiller meg at det mangler en driver eller liknende? Jeg trodde denne var plug and play? :/

Da den var ny, så lå det en fil som lå på den som jeg slettet. Kan det være den som er problemet? Hvor kan man få tak i ny? :-!

Endret av ole1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis det er en plug and play minne pinne så ligger programmet som brukes til å drive minne pennen på pennen fra før. så når man stikker den i en usb port så kjøres det autorun og de blir instalert.

noe som har blitt mer populært å legge på minne penner for at vi brukere skal få mer problemer en hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme minnepenn som du har, bere at min er på 1 gig. Jeg har slettet, formatert og alt sann tull mange ganger og enda fungerer den. Den har tilogmed tålt vaskemaskin med sentrufug på max.

Skjønner ikke at det skal være et problem ed å slette den filen siden windows egentlig da har lastet driveren...

har du sp2 så kan du prøve følgende:

kontrollpanel->Administrative verktøy->datamaskinbehandling->diskbehandling

Ser du usb en din der?

Lenke til kommentar

Nå ser det ut som det løste seg her :)

Jeg prøvde å plugge den inn i en anna usb port. Da begynte Windows med noe installasjonsgreier, også fikk jeg beskjed om å restarte dataen. Det gjortde jeg, og når jeg var ferdig med det, så funka minnepinnen helt fint :)

- Også i den porten som den ikke funka på i stad :p Er ikke det litt rart? :)

Jeg håper ikke jeg må gjøre dette på hver Windows maskin jeg skal bruke den på? :hm:

Edit: litt for mange smilys, beklager

Endret av ole1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...