the_odd Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Hva er skikkelig oppvarming, og hvor lenge skal den utføres. Noen øvelser som kan gjøres i et lite som 3x3m, som varmer opp hele kroppen (eller bare armer, bein)? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det varierer veldig, jeg utfører oppvarming i forhold til hva jeg skal gjøre. Vet jeg at jeg f.eks skal kjøre steinhard intervalltrening i ca 1 time, så kjører jeg med 15-20 minutters oppvarming (variert) skal jeg løfte vekter, så kjører jeg noe mindre oppvarming. ca 10 min, med hovedfokus på de musklene som skal kjøres (ikke medregnet "oppvarmingsløft" før selve hovedtreningen) Så jeg variere på oppvarmingen alt etter hva jeg skal gjøre. Hvis jeg kjører høyintensitetstrening ca 15 rep, så inngår det første settet i oppvarmingen. (Lett oppvarming først 5-10 minutter) så "kjøre på". Blir litt vurderingssak det da. Jeg synes min oppvarming fungerer utmerket for meg. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ifølge en venninne av mamma som jobber på treningsenter skal en skikelig oppvarming bestå av : Varme opp alle de generelle musklene. (Store muskelgrupper, lår, rumpe osv.) I tillegg til spesiell, der du har fokus på de muskelgruppene du har tenkt å trene. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ifølge en venninne av mamma som jobber på treningsenter skal en skikelig oppvarming bestå av : Varme opp alle de generelle musklene. (Store muskelgrupper, lår, rumpe osv.) I tillegg til spesiell, der du har fokus på de muskelgruppene du har tenkt å trene. 7866352[/snapback] Altså, hoppetau eller lett jogging da. (Evt. andre, men det var de to som først poppet inn i hodet mitt) Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Sykler i 5 minutter, så tar jeg en rolig ro-økt på 5 minutter... Pluss en liten bit hoppetau. Da føler jeg meg varm i de fleste deler av kroppen. Så har jeg en oppvarmingsett for hver muskelgruppe jeg skal trene. Hvis det er vekttrening jeg skal utføre. Lenke til kommentar
Jack Jazzrabbit Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Skal løpe 3000m befalstest i dag, kravet er å løpe på under 15 min for å klare testen, og siden jeg ikke har så mye peiling på trening trenger jeg noen gode forslag til oppvarming. Håper på raskt svar siden testen skal skje om ikke så mange timer. Har løpt distansen noen ganger før som trening til selve testen, og da har jeg ligget på ca 16.30 i tid, men da måtte jeg stoppe et par ganger mot slutten pga smerter nederst på framsia av leggen. Kjøpte meg nye joggesko for asfaltløping som jeg prøvde på mandag og da kjente jeg ikke noe til smertene, så håper jeg slipper unna dette problemet på selve testen i dag. EDIT: Befalstesten ble gjennomført og bestått, varmet opp med litt småjogging og hopping og spretting rundtomkring... Endret 15. mars 2007 av shilseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå