Kjukken Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Etter installering av trådløs ruter Linksys Wrt54G virker alle program bortsett fra DC++. Det viser seg at ved pålogging til DC++ sender ruteren adressen den tildeler pc'n innenfor eget nettverk (så vidt jeg skjønner) Samtidig opplyser DC++ hub'en meg om hvilken IP jeg faktisk har, noe jeg også kan avlese fra ruteren selv under status-menyen. ipconfic fra windows gir meg den feilaktige 192.168.x.x -adressen. Hvilke porter må jeg tillate trafikk gjennom dc++ for å få dette til å virke. Noen som vet? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Dersom du slår på uiversal plug and play åpner vel router selv portene... Lenke til kommentar
Kjukken Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hmmm takk for raskt svar. Sånn umiddelbart er jeg litt usikker på hva universal plug and play er. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 For å si det enkelt tar programmvare på din maskin kontakt med router og sier hvilke porter den trenger og ruter åpner disse for deg.... Dette fungerer med andre p2p progz, azureus etc.... Har ikke testet med DC++ Lenke til kommentar
Kjukken Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Er dette da en instilling som skal finnes i web-oppsettet på ruteren? Jeg kan ikke se den... Jeg var ganske sikker på at dette kunne settes opp via "applications and gaming"-menyen på ruteren hvor man spesifiserer porter til applikasjoner Endret 3. februar 2007 av Kjukken Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ja skal finnes i web oppsettet dersom router har denne funksjonen, ofte forkortet med UPnP. Hadde en wrt54gl en gang i tiden, den hadde denne funksjonen. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 http://192.168.1.1/UPnP.asp Lenke til kommentar
Kjukken Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) UPnP er enablet og har vært det siden jeg satt opp ruteren. Den ligger under fanen "Administration", så det er ikke der det feiler. Jeg tror fortsatt mest på teorien om at jeg må tillate portåpning på denne applikasjonen, men nå har jeg prøvd å åpne porter fra 1 til 8000 og det virker fortsatt ikke... Frustrerende. Feilmelding fra dc++ hub: Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 192.168.1.102, you have 62.xxx.xxx.xx) Endret 4. februar 2007 av Kjukken Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Feilmelding fra dc++ hub: Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 192.168.1.102, you have 62.xxx.xxx.xx) Kan du tvinge klient-programvaren din til å rapportere routerens WAN-adresse (62.etc.) i stedet for maskinens LAN-adresse (som jeg tipper den har hentet selv fra OSet)? Lenke til kommentar
Kjukken Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Feilmelding fra dc++ hub: Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 192.168.1.102, you have 62.xxx.xxx.xx) Kan du tvinge klient-programvaren din til å rapportere routerens WAN-adresse (62.etc.) i stedet for maskinens LAN-adresse (som jeg tipper den har hentet selv fra OSet)? 7866365[/snapback] Dette var min første tanke, men det virker ikke slik. Så vidt jeg skjønner fra fanen "applications and gaming" hvor man setter opp portåpning gis kun anledning til å oppgi lan-adressen. Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Feilmelding fra dc++ hub: Your direct connect client has supplied an invalid IP address in a connection request (client sent 192.168.1.102, you have 62.xxx.xxx.xx) Kan du tvinge klient-programvaren din til å rapportere routerens WAN-adresse (62.etc.) i stedet for maskinens LAN-adresse (som jeg tipper den har hentet selv fra OSet)? 7866365[/snapback] Dette var min første tanke, men det virker ikke slik. Så vidt jeg skjønner fra fanen "applications and gaming" hvor man setter opp portåpning gis kun anledning til å oppgi lan-adressen. 7866401[/snapback] Jeg tenkte på oppsettet inni DC++, ikke routeren. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Du må vel antageligvis angi din wan adresse (62.xxx.xxx.xx) i selve programmvaren DC++ da denne tydeligvis ikke støtter UPnP etc. Mulig du må åpne porter også på router, eller bare sette IP til din pc som DMZ. Lenke til kommentar
Kjukken Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Takk for hjelpen, gutta! Det lå i selve DC++ hvor man måtte angi wan-adresse og måten man kopler opp. Funker som bare det nå! Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hvordan fikk du det til? La nettopp inn Dc++, la inn WAN adressen og valgte første Firewall With UpnP, så valgte jeg Firewall with manual port forwarding, og åpnet portene 6000 til 6050 i routeren og skrev dem så inn i dc++, men får ikke opp hub listen:( Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hublisten har ikke noe med port-åpning etc. Grunnen til at du ikek får den ned er fordi serveren den ligger på lett blir overbelasta. Lenke til kommentar
Kjukken Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg får heller ikke ned hublista. Er det pga overbelastning? Jeg redder meg på at jeg har lagt noen hub'er på favoritter slik at jeg alltid kopler meg opp på dem når jeg starter DC++. Jeg leste et sted at DC++ bruker port 1412, så jeg har åpnet kun den. Foreløpig har jeg stengt den på ruteren når jeg avslutter DC++. Er det farlig sikkerhetsmessig å la denne stå åpen? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Egentlig ikke. Anbefaler å bytte til en ikke-standard port dog. Bare for å være på den sikre siden. Jeg begynte nettopp med litt DC++ og har ikke hatt noe problem med standard-lista. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ok, men når jeg valgte Firewall med UPnP så fikk jeg opp at jeg måtte angi NAT innstillingene selv, når jeg valgte Firewall med manuel så skjer det ikke noe når jeg trykker at jeg skal få opp hub listen, husker fra før i tiden når jeg brukte dc så fikk jeg ofte opp feil når jeg skulle laste ned listen. Men noen som har noen gode servere og anbefalle så slipper jeg å laste ned listen=) Helst litt store\norske, med filmer\serier:) Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ok, men når jeg valgte Firewall med UPnP så fikk jeg opp at jeg måtte angi NAT innstillingene selv, når jeg valgte Firewall med manuel så skjer det ikke noe når jeg trykker at jeg skal få opp hub listen, husker fra før i tiden når jeg brukte dc så fikk jeg ofte opp feil når jeg skulle laste ned listen. Men noen som har noen gode servere og anbefalle så slipper jeg å laste ned listen=) Helst litt store\norske, med filmer\serier:) Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Men noen som har noen gode servere og anbefalle så slipper jeg å laste ned listen=) Helst litt store\norske, med filmer\serier:) Sånt snakker vi ikke om på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå