Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaring med D-link air+

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg må nå desverre bytte ut min Belkin wireless router fra tidlig 2000 tallet. Jeg har flere maskiner på, og sender over store mengder data, via forward port. Da jeg sender data inn og ut til nettet, står internetten i stamper, får ping timeout og lingnende hele tiden. Har konkludert med at det er routeren som er kapputt. Har prøvd og oppgradert programvaren, men hjelper ikke. Nå skal jeg invistere i en ny router og har sett på

D-link airplusG

og

D-link 802.11G

Noen som har noe erfaring med disse?

Har sjeldent mere enn ti maskiner på nettverket. Routeren må være stabil og kunne forward porter.

Evt andre tips på routere som kan være interessant? Prisklasse: under 700kr (Kan alltids tøyes litt)

mvh Joakim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dårlig erfaring med disse d-link routerne, ustabile......

Har du ikke bruk for noen nye super mimo routere kjøp deg en linksys wrt54gl, veldig bra og stabil router (selv om den ikke har topp ytelse).

Masse bra tilgjengelig 3parts firmware som utvider funksjonaliteten.

Lenke til kommentar

ok, takk for kjapt svar=)

hvordan er denne routeren? takler den mange tilkoblede? muligheten vil bli at jeg skal ha opp mot 20 laptoper på den.

Er det mulighet å få denne til å kjøpre som trådløst access point (slik at jeg får ip addresse fra den routeren jeg har stående tidligere, at det ikke blir nny nettverksaddresse?)

Lenke til kommentar

Linksysen takler 20 klienter ja. Og du har mulighet for å sette den i alle forskjellige modus med 3parts firmware som bla finnes her www.dd-wrt.com

(laster du ned denne husk å flash med mini først, krever litt data komp).

Men skal alle disse maskinene bare gå på internett med en begrenset internettlinje (10mbps etc) så er en slik router fin.

Men skal det kopieres filer internt mellom maskiner ville jeg valgt en router med mer guffe sånn som denne som ligger høyt i ytelses tester på hardware sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...