Gå til innhold

Hvordan se en DVD-film på PCen?

MRN

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en DVD-film. Helt sant. 16 Blocks med Bruce Willis.

Denne satte jeg i DVD-rommen og prøvde å starte den med VLC Media Player. Den kom til menyen hvor jeg kunne velge språk. Der satt den fast. "Messages" viste feilmeldinger.

Deretter prøvde jeg med Windows Media Player. Denne kom seg videre. Tror det starta på reklamefilmene til og med. Den hoppa fra Menu til Title 9 til Title 14 til Title 2. Javel, tenkte jeg. Så jeg gikk inn på DVDrommen, sorterte etter .vob-filene og lot VLC få åpne de. Kom ikke langt, hvor DVDROMen rett og slett forsvant! Ut og inn med filmen hjelper ikke.

"Hva skjer" og hva kan jeg gjøre nå?

edit: Jeg putta inn Company of Heroes, som også er kjøpt og betalt, men ingen reaksjon fra Windows. Drive h: sier at disken er korrupt eller lignende...

Endret av MRN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut ifra det du beskriver, så høres det ut som om at du har en dårlig cd/dvd-rom.

Hvis du har muligheten til å bytte denne, så prøv det, og se om det hjelper.

Prøv også med flere cd-er og dvd-er, for å se om disse funker (Noen som du vet funker på andre maskiner).

Lenke til kommentar

Hørte fra en kamerat i idag som fortalte at en DVD-film av nyere dato (Hostage eller noe) virka i nøyaktig 30 minutter. Men i det tilfellet hjalp det å bytte DVD, hos meg gikk det ikke. Han fortalte også om en annen film som virka i nøyaktig 3 minutter før alt var klikk, og det henger nok mer sammen i mitt tilfelle.

Får prøve å restarte PCen min og se om det hjelper.

Jeg prøvde å deaktivere selve enheten i Windows, og så reaktivere igjen, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...