Submoose Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg har et problem nå som begynner og bli ekstremt iriterende. Det som skjer er at bildet fryser, lyden blir helt merkelig (forvrengte skurrelyder :S) Og den slutter å reagere. Her er PC Specs: MB: Asus P5B CPU: Intel C2D E6400 @ 2.6 med Silverstone Nitrogon NT05 kjøler RAM: Corsair Value S. 2 x 512MB Grafikkort: XFX GeForce 7600GT Lydkort: SB X-fi XtremeMusic Bulk HDD: Samsung SpinPoint 300GB OS: XP Home SP2 Build 2002 PSU: NorthQ 400W USB Devices: Logitech G15, G5, Sphere Webcam. Noen som vet om feilen?? Lenke til kommentar
Miiny Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 det er nok ett eller annet du kan ha fått inn på datan din, f.eks en trojan som ofte låser dataer og plutselig kræsjer den, du bør prøve å formatere hele greia og se om det hjelper, hvis ikke bør du ta kontakt med leverandøren og spør om hjelp Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hva er vitsen med å formatere når man enkelt kan installere et program som fjerner dritten? Uansett så synes jeg ikke det høres ut som spyware/malware uansett.. kan være hardware også det der! Men uansett hva det er, en pc i kontinuerlig bruk bør ha slike forhåndsregler installert! Endret 4. februar 2007 av Keltern Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Har samme problem selv i Windows XP på min stasjonære. Men i Windows 2000 som den kjører i dualboot med så låser den seg aldri, så jeg kan tenke meg at det er en Driverfeil en eller annen plass. Vet ikke helt hvor riktignok, men. At jeg har Trojaner eller Virus tviler jeg på. Passer på hva jeg laster ned og åpner aldri vedlegg i Mailer. Programmer er jeg også ganske forsiktig med å installere, så jeg kan tenke meg at det eksisterer driverfeil en plass. Her iallefall. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Takker for svar, men formaterte pc'n for ikke så lenge siden, passet på legge inn riktige drivere osv. Jeg har lest andre lignende poster her hvor det står at minnet kan være feilen. Kan det være feilen her også? Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Er vel en mulighet for det, men har du skannet etter sektor feil på harddisken? Jeg hadde et lignende problem en gang, viste seg å være noen ødelagte sektorer på harddisken. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 OK, skal prøves. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Ja, da blir det jo hardwaretrøbbel da.. med sektorfeil altså! litt kjedelig er det jo.. Scan etter diskfeil, scan minne med goldmemory eller lignende.. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Ingen skadede sektorer her nei... Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Prøvd å sjekka minnet ditt da? Eller rett å slett søkt etter spyware eller lignende? Hvor høye temperaturer kjører cpu, ram, hdd osv på for tia? Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 :( Dette ser ikke bra ut, kjørte memtest og den fant denne feilen: Memory error detected! Pair 6784440 does not store values accurately. MemTest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM. You need to fix this. See the online FAQ (http://HciDesign.com/memtest) for advice on what to do next. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Bra du fant feil iaff.. så har du noe å ta utgangspunkt i! Kjører du 1 eller flere brikker? Ta ut en og en og test minnet etter hvert.. slik at du finner ut hvilke brikke det eventuelt er.. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Ok, skal prøves.. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Hvis jeg finner ut hvem brikke det er, vil jeg da få ny brikke på garantien? (1/2 år gammel fra komplett.no) Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) burde gå bra det.. Endret 4. februar 2007 av Keltern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå