Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC låser seg uten forvarsel.

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem nå som begynner og bli ekstremt iriterende. Det som skjer er at bildet fryser, lyden blir helt merkelig (forvrengte skurrelyder :S) Og den slutter å reagere. Her er PC Specs:

MB: Asus P5B

CPU: Intel C2D E6400 @ 2.6 med Silverstone Nitrogon NT05 kjøler

RAM: Corsair Value S. 2 x 512MB

Grafikkort: XFX GeForce 7600GT

Lydkort: SB X-fi XtremeMusic Bulk

HDD: Samsung SpinPoint 300GB

PSU: NorthQ 400W

USB Devices: Logitech G15, G5, Sphere Webcam.

Noen som vet om feilen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nok ett eller annet du kan ha fått inn på datan din, f.eks en trojan som ofte låser dataer og plutselig kræsjer den, du bør prøve å formatere hele greia og se om det hjelper, hvis ikke bør du ta kontakt med leverandøren og spør om hjelp

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å formatere når man enkelt kan installere et program som fjerner dritten?

Uansett så synes jeg ikke det høres ut som spyware/malware uansett.. kan være hardware også det der! :ermm:

Men uansett hva det er, en pc i kontinuerlig bruk bør ha slike forhåndsregler installert! ;)

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

Har samme problem selv i Windows XP på min stasjonære. Men i Windows 2000 som den kjører i dualboot med så låser den seg aldri, så jeg kan tenke meg at det er en Driverfeil en eller annen plass. Vet ikke helt hvor riktignok, men.

At jeg har Trojaner eller Virus tviler jeg på. Passer på hva jeg laster ned og åpner aldri vedlegg i Mailer. Programmer er jeg også ganske forsiktig med å installere, så jeg kan tenke meg at det eksisterer driverfeil en plass. Her iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...