Gå til innhold

Kritikk på design; søppel, endringer eller nice?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ingen bilder på nyhetene?

Veldig lite farger...

den mørke fargen over høyre menyen ble veldig mørk...

de boblene over første artikkel, slo ikke helt inn i stilen på siden

Veldig vannskerlig å se at det står blogg og portefølje...

Lenke til kommentar

Hva er galt med høyremeny??

Jeg synes overgangen mellom menyen og bg fargen på artikkelheadern blir feil. I og med at gråfargen i bg'en ikke alltid stemmer med at det er lik gråfarge eller sort i menyen. En annen løsning der kanskje?

Også synes jeg egentlig ikke noe om den effekten du har i overgangen mellom sorte bygninger og sola i headern var noe særlig. Men sola var kul!

Jeg tror nok jeg ville hatt bygningene mørkegrå i stedet for sorte.

Blogg og portefølje teksten i headern var heller ikke noe å slenge ræva i taket for. Skal du ha den der bør den komme tydligere frem.

Ellers ikke noe banebrytende design, kanskje litt grått og trist for min del. Det er kanskje litt for stor forskjell mellom det grå i menyen kontra hvit bg i tekstområdet...

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
nilsreerd8.png

dette synes jeg da.

Flott side, men dette tror jeg kan bli bedre.

1. bare glemm den:p om du gjør nr 2. så blir det bedre:p

2.

trekk den svarte linjen helt ned til der den gråe (som kommer fra content) slutter.

det vil skape en rett linje som jeg tror kan gjøre det bedre.

Endret av BlAsrN
Lenke til kommentar

ting du kan forbedre:

1. "Jaggies" is solstrålene, disse ser gjør at solstrålene ser hakkete ut og er forstyrrende.

2. Fjerne "stroke" effekten rundt bygningene, de er bare forstyrrende for øyet

3. Gjør teksten i headeren skarp, helst annen font og HVIT, gråfargen passer ikke.. samme med underteksten, man skal se tydelig hva som står der om den skal være der

4. Fjern gradienten på bygningene, ser unaturlig ut. lag heller flere lag med bygninger bakover hvor de blir mørkere (eksempel: http://www.csszengarden.com/?cssfile=177/177.css)

5. ikke ha et hakk ned med hovedmenyen, vurder å ha navigasjonen horisontalt istedenfor

6. flytt starten til artikkelene nedover

7. fjern sirkelene, har ingenting til felles med designet ditt

8. bruk en annen font på artikkelene dine, og ikke bold som det ser ut som om du har nå

9. Vurder å bytte plass mellom "Les resten av artikkelen" og "kommentarer"

10. ikke ha grå bakgrunn bak artikkelheaderne, hvis du absolutt skal skille mellom artikkelene med en linje eller noe, vurder å lag en grafisk linje som passer til designet ditt

11. altfor grå farge på menyen

12. finn en fargepallett hvor fargene passer sammen, og hold deg til denne.. når bare du og bare du sitter og velger farger så er det veldig lett å ende opp med en totalkræsj i fargesammensetningen

Endret av Dustwave
Lenke til kommentar

Masse bra tips her..

Måtte teste et nytt design, og min mening personlige mening er at det var til 1. kastes i søpla eller 2. gjøre drastiske endringer..

Designet hadde for lite farger og en forstyrrende header.

Får se om jeg prøver på nytt om en stund :)

Takk for masse gode tips, setter virkelig pris på Dustwave, BlAsrN og andre som tar seg tid til å svare litt mer en bare en liten settning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...