atsjoo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Kommer med nytt spørsmål jeg... Hva heter hovedkarakteren i A Clockwork Orange? 7875085[/snapback] Alexander De-Large Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Vet det er riktig, så fortsetter: SNIP! edit: Dumt spørsmål (major spoiler). Noen andre får fortsette. Endret 5. februar 2007 av atsjoo Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Navnet "Alexander de Large" er en referanse til boka, hvor hovedpersonen kaller seg "Alexander the Large" når han snakker om kølla si, og er det navnet filmen bruker når han blir satt i fengsel. I et bilde av ei avis i filmen, blir han kalt "Alexander Burgess". Er det noen som aner hvorfor det? Jeg klarte ikke å finne noe om det. Edit: Anthony Burgess er jo forfatteren av boka. "Singing in the Rain"-sekvensen er visst basert på en opplevelse kona hans hadde mens Burgess selv var i krigen. Endret 5. februar 2007 av G2Petter Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Vet det er riktig, så fortsetter: SNIP! edit: Dumt spørsmål (major spoiler). Noen andre får fortsette. 7875295[/snapback] Øhm.... OK. Hvem har regissert Scarface ("remaken")? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Vet det er riktig, så fortsetter: SNIP! edit: Dumt spørsmål (major spoiler). Noen andre får fortsette. 7875295[/snapback] Øhm.... OK. Hvem har regissert Scarface ("remaken")? 7875642[/snapback] Ingen ringere enn Brian DePalma. Jeg vet det er riktig, så neste spørsmål er: - Hvilke to store regissører, som også er gode venner, og har lagd filmer sammen, caster John Williams hyppig til å lage filmmusikken dems? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Spielberg og Lucas. Jeg resirkulerer spørmålet fra forrge side: "Hvilken sang tapte "Beste originale sang" mot Phil Collins - "You'll be in my heart" fra "Tarzan" under Oscar-utdelingen i 1999? (Hvis det var flere nominerte, vil de som vet svaret vite hvilken sang jeg tenker på.)" Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det var forresten Oscar utdelingen 2000 at You'll be in my heart vant en oscar for beste orginale sang. Jeg antar at svaret er Blame Canada fra South Park. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg sjekket det opp mot Wikipedia, og der står det 1999, men du har uansett helt rett. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg sjekket det opp mot Wikipedia, og der står det 1999, men du har uansett helt rett. 7875985[/snapback] IMDB sier 2000, og jeg stoler mer på det. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det ser ut til at Wikipedia lister når filmene ble laget. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Hvis jeg hadde rett, noe jeg tror jeg har mtp. at alle tre Kubrick-filmene mine er skutt i 4:3, er spørsmålet mitt som følger (...)7873088[/snapback] Litt sent dette, men dette var altså rett. Kameraer på den tiden hadde ikke native 16:9, og en måtte derfor croppe ned bildet fra 4:3 til widescreen, dette likte ikke Kubrick og nektet å croppe vekk masse bildeinformasjon. Unntaket er 2001 dog. Endret 5. februar 2007 av K.Larsen Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Brukte man ikke såkalte anamorfiske (anamorphic) linser, da? Hvis jeg har forstått det rett blir jo ikke det akkurat å croppe bildet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Siden intet nytt spørsmål er kommet slenger jeg ut et enkelt et. Hvilken film som Kevin Reynolds regisserte, med Costner i hovedrollen, var den dyreste produksjonen noensinne da den ble laget? (bonusspørsmål; Hvilken film slo "rekorden" et par år senere?) Edit. Fikset stor leif. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Det må være Waterworld. Og rekorden ble vel slått av titanic? Endret 5. februar 2007 av shizz kebab Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Korrekt i begge tilfeller ja Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Flotters. Hvem skulle egentlig ha rollen som Marsellus Wallace i Pulp Fiction før Ving Rhames? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Da stiller jeg mitt rettmessige spørsmål: Hva heter denne fyren, som har jobbet som et sidekick, i etterkant av at John Williams sin musikk har blitt komponert? EDIT: Han har stillingen "supervising music editor". Da burde det ikke være vanskelig.. Endret 5. februar 2007 av Mr.SS Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Brukte man ikke såkalte anamorfiske (anamorphic) linser, da? Hvis jeg har forstått det rett blir jo ikke det akkurat å croppe bildet. 7876740[/snapback] Hva mener du? En kan ikke vie ut bildeformatet i post-produksjon uten å strekke selve pixlene også. Så du har nok forstått feil ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hva heter denne fyren, som har jobbet som et sidekick, i etterkant av at John Williams sin musikk har blitt komponert? 7876906[/snapback] Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. "Et" sidekick for hva da? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Brukte man ikke såkalte anamorfiske (anamorphic) linser, da? Hvis jeg har forstått det rett blir jo ikke det akkurat å croppe bildet. 7876740[/snapback] Hva mener du? En kan ikke vie ut bildeformatet i post-produksjon uten å strekke selve pixlene også. Så du har nok forstått feil ja. 7880288[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Anamorphic_lens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå