Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Er du filmnerd? Ikke google eller IMDb!

:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Av Kevin Smith så er det Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, Jay and Silent Bob Strike Back og Clerks II. I tillegg tror jeg de dukker opp i miniroller i noe andre filmer også, men jeg tror tallet du er ute etter er seks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nei, han leser en slags bokserie der det står "Jeg er Jacks nyre" etc. Det stod "Jack" i bokserien, uavhengig av om han het det eller ikke. Les boka.

Ja, jeg er klar over at han leser en slik bokserie, men jeg er av den oppfatning at han refererer til seg selv når han for eksempel tenker "I am Jack's smirking revenge". Eller trodde du kanskje han leste en bok i serien som faktisk het "I am Jack's smirking revenge"? Neppe.

Jeg har lest boken to ganger. Du kan jo prøve å lese den selv? Da vil du forøvrig også finne ut at han heter Joe i boken (ikke at det har noe å si i denne sammenheng).

I am Joe's Grinding Teeth.

I am Joe's Inflamed Flaring Nostrils.

Eller, jeg har faktisk en bedre idè. Jeg har lest manuset også, det skulle vel gi en grei oppklaring i saken? And a good day to you too, sir.

Lenke til kommentar

Nå er jeg av den oppfatning at kunst ikke kan brytes ned til én sannhet, og dette tilfellet er såvisst problematisk og gjenstand for masse debatt. Jeg forholder meg til filmen, ikke til manus. Manus er, for å sitere Roy Anderssons tankegang, oppskrytt. Jeg veit at de refererer til rollefiguren i manuset som "Jack", men det blir ikke gjort i filmen, bortsett fra noen subtile hint. Det er ingenting i veien med å kalle ham "Jack", men å følge det slavisk ignorerer enkelte nyanser i filmens sinnsforvirrede verden.

Grunnen til at jeg nevnte boka var for å illustrere vilkårligheten av navnebruket og belyse debatten deretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...