Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Det er vel American Pie? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Jeg tipper at det er det riktige svaret. Fortsett du. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Hvor mange unger har Kevin Smith? Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 To? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Det medfører ikke riktighet. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Det er vel bare en? Ei jente, for de som vil vite det. Endret 25. november 2007 av kaiern Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Det stemmer. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 I hvor mange filmer dukker karakterene Jay og Silent Bob opp? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Av Kevin Smith så er det Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, Jay and Silent Bob Strike Back og Clerks II. I tillegg tror jeg de dukker opp i miniroller i noe andre filmer også, men jeg tror tallet du er ute etter er seks. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Glem det, det er nok riktig. Er dog ikke 100% sikker. Ifølge IMDB er Silend Bob med i 7 filmer, mens Jay står bare oppført på 6. Så det kan vel godtas. Endret 25. november 2007 av kaiern Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Siden spørsmålet var "Jay og Silent Bob" så må det jo være de to som et team. Hva heter karakteren til Edward Norton i Fight Club? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Han har ikke et definert navn, men mange tror det er Jack. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Evt Narrator (det står oppført i rulleteksten), som jo egentlig vil si "ikke et definert navn". Uansett har cun rett. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. november 2007 Rapporter Del Skrevet 25. november 2007 Nine Inch Nails sampler en kjent film fra 70-tallet i sin låt "Mr Self Destruct" på The Downward Spiral. Hva heter filmen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Han har ikke et definert navn, men mange tror det er Jack. Han heter Jack. Det sier han jo indirekte selv i filmen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Nei, han leser en slags bokserie der det står "Jeg er Jacks nyre" etc. Det stod "Jack" i bokserien, uavhengig av om han het det eller ikke. Les boka. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Nei, han leser en slags bokserie der det står "Jeg er Jacks nyre" etc. Det stod "Jack" i bokserien, uavhengig av om han het det eller ikke. Les boka. Ja, jeg er klar over at han leser en slik bokserie, men jeg er av den oppfatning at han refererer til seg selv når han for eksempel tenker "I am Jack's smirking revenge". Eller trodde du kanskje han leste en bok i serien som faktisk het "I am Jack's smirking revenge"? Neppe. Jeg har lest boken to ganger. Du kan jo prøve å lese den selv? Da vil du forøvrig også finne ut at han heter Joe i boken (ikke at det har noe å si i denne sammenheng). I am Joe's Grinding Teeth. I am Joe's Inflamed Flaring Nostrils. Eller, jeg har faktisk en bedre idè. Jeg har lest manuset også, det skulle vel gi en grei oppklaring i saken? And a good day to you too, sir. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Jeg har lest boka selv, takk. At vår mann uten navn refererer til "Joe" i den, beviser at navnet er tilfeldig akkurat som "Jack". Og jeg har aldri påstått at bokserien het det. Hvordan du kom fram til den tolkningen kan vi jo lage Fight Club 2 ut av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Var ikke manuset godt nok svar for deg? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Nå er jeg av den oppfatning at kunst ikke kan brytes ned til én sannhet, og dette tilfellet er såvisst problematisk og gjenstand for masse debatt. Jeg forholder meg til filmen, ikke til manus. Manus er, for å sitere Roy Anderssons tankegang, oppskrytt. Jeg veit at de refererer til rollefiguren i manuset som "Jack", men det blir ikke gjort i filmen, bortsett fra noen subtile hint. Det er ingenting i veien med å kalle ham "Jack", men å følge det slavisk ignorerer enkelte nyanser i filmens sinnsforvirrede verden. Grunnen til at jeg nevnte boka var for å illustrere vilkårligheten av navnebruket og belyse debatten deretter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå