Gå til innhold

Krise med Skjemkortet

tinkamolly

Anbefalte innlegg

Hallo håper noen kan hjelpe meg.Jeg har en pc med et Creative Blaster 4 mx420 skjemkort .Makina finner ikke dt kortet lengere når jeg starter opp.Jeg har lagt inn nye drivere men ingen ting skjer.Jeg har MSI intel 815 hovedkort

.Win me som opprativsystem

Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har WinMe, så det sier seg vel selv, det er det desidert mest ustabile OS'et på markedet, det er en grunn til at microsoft har trukket det tilbake fra markedet pga for mange bug's.. :smile:

anbafaler at du installerer win2k/XP.

btw; man bruker mellomrom etter pungtum.. :wink:

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Hva sier bios under oppstart (post). Bruk "Pauseknappen" slik at du klarer å lese meldingene under veis.

Er det slik å forstå at du får opp windows, men da

med en standard vga-driver?

Hvilken driver prøver du å legge inn?

Har du prøvd å fjerne kortet i enhetsbehandlingen, deretter restarte for så å sjeke om windows finner ny hardware?

Yoda

Lenke til kommentar

Jeg har skjønt problemet ditt slikt at du får svart skjerm????

Det som sikkert har skjedd er at biosen av en eller annen grunn er blitt resatt til default instillinger.

Da er det det innebyde skjermkortet som er aktivt og du får ikke bilde på ditt nye. Det du må gjøre er å koble skjermen til det gamle.Starte maskinen og stille om i biosen slik at den starter med agp kortet. Det fikset mitt problem

Og selvfølgelig skifte kablene tilbake til 3dkortet etter at intstillingene i biosen er gjort og man restarter

[ Denne Melding var redigert av: dopus på 2002-12-03 10:51 ]

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-12-03 10:45, skrev Yoda:

Hva sier bios under oppstart (post). Bruk "Pauseknappen" slik at du klarer å lese meldingene under veis.

Er det slik å forstå at du får opp windows, men da

med en standard vga-driver?

Hvilken driver prøver du å legge inn?

Har du prøvd å fjerne kortet i enhetsbehandlingen, deretter restarte for så å sjeke om windows finner ny hardware?

Yoda

Jeg får ikke opp noe med det nye kortet men hvis jeg prøver å starte maskina 8-10 ganger så finner den koretet
Lenke til kommentar

win95/98(se)/me er veldig ustabile OS'er, så jeg sier igjen: installer win2k/xp og se om det hjelper.

om du ikke har cd'ene selv kan du sikkert bare låne den fra en kamerat etc, blir det mye bedre da så er jo problemet egentlig løst.. :wink:

Moderatorer: jeg går vel ikke imot rettningslinjene når jeg sier han kan låne fra en kamerat?

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...