NoWaX Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Hei allemann.! Lurte på om noen kunne hjelpe meg med denne feil meldingen som stadig dukker opp på skjærmen. Feilmelding : BLÅ SKJÆRM --> - Kontroler at du har nok diskplass. Hvis det er angitt en driver i stoppmeldingen, deaktiverer du driveren eller kontakter du produsenten for og få driver oppdatering. Prøv og bytte skjermkort. Lenger ned --> Teknisk info: Stop: 0x0000008E (+massetall) nv_disp.dll adress BF9Be14E base at BF9bb000, Datestamp 3d3478e4 -slutt Hva har jeg gjordt? Jeg har formartert opp til flere ganger, lagt inn nye/gamle drivere til HK og skjermkort(detonator 40.72 te winxp og 30.82, pluss via4in14.43). Dette har ikke hjulpet serlig. Har løsnet litt på skruene på Hovedkortet og tatt ut alle kortene på hk,et som ikke var vesentlig og ha i for at maskinen skal starte. Har et kabinett med 360W PSU. Har oppdatert bios og har 46C i idle temp på en AMDXP +2000 med en silentTwin kjøleribbe. _________________ Jeg har ikke sex fordi det er motbydelig, tanken på å ligge med en kvinne gjør meg kvalm. [ Denne Melding var redigert av: NoWaX på 2002-12-02 12:46 ] Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 nv_disp.dll så veldig ut som nvidia display greier.. testa med et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Installer driverene til skjermkort på nytt... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 orka ikke redigere så blir en ny post http://support.microsoft.com/default.aspx?...B;en-us;325730& her kan du se litt mere om den/lignende feilmeld Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-12-02 12:45, skrev Misshaped:Installer driverene til skjermkort på nytt... han sier jo han har prøvd med nye og gamle drivere for skjermkort og hk.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Har du prøvd med sp1 til winxp. nv_disp.dll kan være forlite strøm til skjermkortet ditt. It is possible to be a power related issue but not necesarily the power supply. If the system board does not pass enough voltage to the video card then you can possibly have these type of issues. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 kan jo være det ligger igjen noe rester av en nvidia-driver da... Han har prøvd flere drivere, så det kan jo være noe sånt. bertie Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Du har garantert klokka opp skjærmkortet for mye i bios! få deg et nytt overklokkings-program til (helst nv-max!). dette er jeg nesten 100% sikker på!! [ Denne Melding var redigert av: kjakan_mm på 2002-12-03 12:00 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå