Gå til innhold

Hjelp til kobling av Harman/Kardon Soundsticks

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har Harman/Kardon Soundsticks II stående på rommet å skulle gjerne ønsket å utvidet bruksområdet litt.

1. Jeg skulle gjerne likt å få forlenget høytalerledningene på et vis. Hvordan kan jeg få til dette?? Det er ikke vanlige ledninger så her trenger jeg hjelp av noen som har kjennskap til dem.

2. Det hadde vært meget ønskelig å få koblet anlegget til dvd spiller å tv uten å bruke headphones utgangen. Finnes det en måte å gjøre dette på? Hva vil være den beste måten med tanke på lydkvalitet?

Nedenfor har jeg lagt ved noen bilder som viser litt....

Høytalerkablene

Høytalerinnganger

Den eneste tilkoblingen er en vanlig minijack.

Hadde egentlig tenkt å bruke en slik, men det er ikke mulig siden det på en måte blir feil vei....

Hadde vært litt gøy å kunne bruke disse til alt mulig. Skal sannsynligvis kjøpe en signalvelger slik at jeg lett kan skifte mellom forskjellige kilder...

Edit: Tror jeg har funnet ut at jeg trenger en hun/hun minijack. Og deretter en minijack til rca. Hva tror dere om det? Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik kobling?

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg ser ikke helt problemet ditt.

I den enden av høyttalerledningen som skal kobles til lydkilde, er det en minijack plugg der?

Du kan sansynligvis bruke denne til å hente ut lyd fra DVD-spilleren. Mellom den og signalvelgeren bruker du en vanlig lydkabel med minijack i den ene enden og to "auidio"plugger i den andre. En slik en

Ledninger, plugger og omformere får du hos de fleste butikker med elektroniske duppeditter. Er sikker på at Biltema/Clas Ohlson har det, og helt sikkert Expert og Elkjøp også.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa. Problemet er vel at den eneste muligheten for tilkobling er en minijack HAN. Altså en slik...

Det er ingen annen mulighet for tilkobling så jeg må på en måte prøve å snu signalet...det var da jeg tenkte å prøve en HUN/HUN adapter

Litt vanskelig å forklare dette her, men jeg setter pris på all hjelp! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...