BigJaffa Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Har kommet så langt at eg har funnet ut at eg skal kjøpe meg denne basskassen.... Men så er det forsterkeren, kvafor ein skal eg ha til den... Mellom 3k og 5k... Også var det nokon andre ting og, må sikkert ha noko å drive dette med. Fekk fatteren til å skaffe eit 55Ah 540A batteri som sikkert skulle ha nokk straun til dette. Men dynamo. Har ein Golf2 1.8GL -91mod, funker det med den som står i? EDIT: Etter å ha sitt litt på bilen så står det eit større batteri der, 66Ah og noko med 600A... Dynamoen er på 65A... Og ein ting til, er det ingen som hjelper her? Endret 4. februar 2007 av BigJaffa Lenke til kommentar
Defus Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Du kan gå på www.morel.no, de har noen forsterkere som heter US Amps. Det finnes en mono blokk der til 2800kr, og en to kanaler til 2000kr. Begge disse heter XT ett eller annet, de burde ha juice nok til å gi lyd i de subbene. Lenke til kommentar
Morel Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Selv om du har et nytt batteri kan det være greit å kjøpe en stor kondensator eller et lite batteri å kopple opp, nær forsterkeren. Gjør du dette kan du gå ned på tykkelsen på strømkabelen (siden forsterkeren da slipper å trekke all strømmen gjennom kabelen ved hvert bass-slag) og således spare penger og trøbbel med å trekke en tykk kabel. Dette er en mer gunstig løsning for forsterkeren som du skjønner og forsterkeren vil trives bedre med et batteri i umiddelbar nærhet. Ta en titt på Kinetik på våre sider. Da har du noe av det mest brukte innen bilstereo tilgjengelig. US Amps XT2000D er en habil forsterker som gir din subwoofer mye strøm. US Amps XT4000D er storebroren til XT2000D som kan gi tilstrekkelig med strøm til et middels street-anlegg. Et forslag på oppsett kan være 1 stk. US Amps XT2000D kopplet opp på 2 stk. Resonant Engineering SR10 eller 1 stk. SR12. Forslag nr. 2 er 1 stk. XT4000D kopplet opp sammen med 1 stk. SE12 eller 2 stk. SE12 eller 1 stk. SR15 Kasse bygger du selv av 22mm spon eller 19mm MDF. Bruker du sponplater kan du legge dobbelt med plater på den siden der du lager hull til elementene. Husk å bruke mye lim og sett i noen ekstra skruer for å feste de to platene sammen. Mer informasjon på US Amps og Resonant Engineering finner du på morel.no Trenger du mer råd eller hjelp til bygging eller montering så send meg en mail på [email protected] Lykke til med byggingen! Mvh Pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå